بهره‌برداری از ۶ باب مدرسه موقوفه صارمیه/ توجه به سرمایه انسانی رمز توسعه جامعه است
کد خبر: 3763742
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۹

بهره‌برداری از ۶ باب مدرسه موقوفه صارمیه/ توجه به سرمایه انسانی رمز توسعه جامعه است

گروه اجتماعی ــ آیین بهره‌برداری از مدارس موقوفه صارمیه با حضور استاندار اصفهان برگزار شد.

بهره برداری از ۶ باب مدرسه موقوفه صارمیه/ توجه به سرمایه انسانی رمز توسعه جامعه است

به گزارش ایکنا از اصفهان به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، محسن مهر علیزاده در آیین بهره‌برداری ۶ باب از مدارس موقوفه صارمیه در استان اصفهان اظهار کرد: سرمایه ارزشمند هر جامعه نیروی انسانی آن است و جامعه‌ای به‌ پیشرفت و توسعه خواهد رسید که بر توسعه سرمایه انسانی خود متمرکز شود.
وی با بیان اینکه زیربنایی‌ترین کار توسعه انسانی آموزش، تربیت و آماده‌سازی نسل جدید برای آینده کشور است، خاطر نشان کرد: پیشرفت و توسعه چشم گیر کشورهایی نظیر مالزی و ژاپن پس از جنگ جهانی بیان‌گر آن است که اگر بر روی نسل جدید که سرمایه موجود هر جامعه است، سرمایه‌گذاری شود، یقینا جامعه به توسعه مطلوب دست خواهد یافت.
مهرعلیزاده تربیت صحیح کودکان، نوجوانان و دانشجویان را زمینه ساز موفقیت و توسعه ارزش‌های پایدار کشور برشمرد و افزود: یادگرفتن و یاددادن شوخی‌بردار نیست، چراکه نسل آینده کاشفان، محققان و مدیران کلان کشور خواهند شد به همین دلیل رشد فکری، اخلاقی و تحصیلی سرمایه‌های اصلی جامعه مورد توجه جدی قرار گیرد.
وی با اشاره به تغییر رویکرد در تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره طی یک‌سال گذشته اظهار کرد: این تغییر رویکرد نتایج موفقیت آمیزی داشت و استانداری اصفهان در طی این‌یک سال با یک تغییر رویکرد بسیار کوچک در قالب عمل با همکاری ادارات و سازمان‌های ذیربط، مدارس نیمه‌ تمامی را که بعضاً ۱۳سال از کلنگ زنی آن گذشته بود، به مرحله بهره‌برداری رساند.
 مهرعلیزاده به کلنگ زنی و ساخت اولین مدرسه استثنایی ویژه دانش آموزان چندمعلولیتی اشاره و تصریح کرد: در آیین کلنگ زنی این آموزشگاه به مسئولان و مدیران مربوطه تاکید شد تا یک سال آینده این مدرسه را به بهره برداری کامل برسانند.
وی با اعلام اینکه ساخت مدرسه در منطقه عاشق‌آباد مورد تاکید قرار خواهد گرفت، افزود: با توجه به نیازمندی منطقه عاشق‌آباد، ساخت مدرسه در این منطقه در اولین پروژه انجام خواهد شد.
استانداراصفهان با انتقاد از روند طولانی ساخت مدارس، گفت: در کشوری زندگی می‌کنیم که به تکنولوژی هسته‌ای خود می‌بالیم و این ضعف بسیار بزرگی است که ساخت مدارس با توجه به مشکلات ۸ سال و بعضا ۱۳ سال بطول انجامد و لازم است که مدیران توجه جدی تری داشته باشند.

انتهای پیام

captcha