اقبال سرآشپزهای ژاپنی به پخت غذای حلال
کد خبر: 3763746
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۹

اقبال سرآشپزهای ژاپنی به پخت غذای حلال

گروه بین‌الملل – با نزدیک شدن به المپیک 2020 ژاپن، علاقه به فراگیری پخت غذاهای حلال در بین سرآشپزهای ژاپنی افزایش یافته است.

به گزارش ایکنا به نقل از ژاپن نیوز؛ برآورد می‌شود همزمان با برگزاری المپیک سال 2020 در ژاپن تعداد گردشگران این کشور رشد زیادی داشته باشد.
 
بسیاری از گردشگران به دلایل مذهبی یا بنا بر اصول شخصی خود نمی‌توانند برخی غذاها را بخورند. مثلا مسلمانان نه تنها باید از خوردن غذاهای حاوی گوشت خوک و نوشیدنی‌های الکلی پرهیز کنند بلکه حتی از فرآورده‌هایی مانند سس سویا یا سرکه‌هایی که در آنها الکل وجود دارد هم باید اجتناب کنند. به همین دلیل در پخت غذا برای مسلمانان باید ملاحظات ویژه‌ای درنظر گرفته شود.

اخیرا علاقه به آشپزی حلال در ژاپن افزایش یافته است. کازویوشی آئوکی (Kazuyoshi Aoki) سرآشپز یک مهمانپذیر در شهر آتامی سعی می‌کند دستور تهیه غذاهای حلال را فرابگیرد. وی در غذای خود ماهی را با استفاده از سس سویای بدون الکل مزه‌دار می‌کند.
 
در سپتامبر گذشته فدراسیون سرآشپزهای ژاپن کارگاهی را درباره روش تهیه غذای حلال در شیزوکا برگزار کرد که 50 سرآشپز ژاپنی در این دوره شرکت کردند.
 
دایسوکه موراتا (Daisuke Murata) استاد این دوره به شاگردان خود می‌گوید: وقتی مایونز درست می‌کنید از سرکه استفاده نکنید چون ممکن است الکل داشته باشد؛ شما می‌توانید برای داشتن طعم ترش، آب‌لیمو را به مواد اضافه کنید.

توموهیرو ساکوما (Tomohiro Sakuma) مدیر اتحادیه تجارت حلال ژاپن می‌گوید: برگزاری المپیک فرصتی برای آشنا شدن با آشپزی اسلامی و آشپزی سایر کشورها است. آشپزهای ژاپنی فرصت خواهند داشت با توجه زیاد به جزئیات و کسب مهارت‌های سطح بالا، توانایی‌های واقعی خود را به نمایش بگذارند.

انتهای پیام
captcha