سرمایه معنوی وقف در جامعه کمرنگ نشود
کد خبر: 3763788
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۹
فرماندار آستارا:

سرمایه معنوی وقف در جامعه کمرنگ نشود

گروه اجتماعی - رنجکش با تاکید بر اینکه نباید سرمایه معنوی وقف در جامعه کمرنگ شود، خاطرنشان کرد: در این زمینه می بایست با شناخت بهتر نیازهای جامعه، مردم را به سمت وقف در حوزه های مورد نیاز هدایت کرد.

سرمایه معنوی وقف در جامعه کمرنگ نشود

به گزارش ایکنا از گیلان، یونس رنجکش، فرماندار شهرستان آستارا امروز، 22 آبان در دیدار با رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان و جمعی از اعضای هیئت امنای بقعه امامزادگان آستارا، اظهار کرد: مدیریت وقف از مهمترین اقداماتی است که می تواند در توسعه فرهنگ وقف به عنوان یک سرمایه بزرگ اجتماعی بسیار اثرگذار باشد.

وی افزود: مردم جامعه ما مردمی خیر و واقف هستند و از دیرباز نیز این امر در بین جامعه ایرانی وجود داشته است و باید تلاش کنیم ضمن صیانت از این فرهنگ با برنامه ریزی های بهتر و احیای روش ها و راهکارهای مناسب مردم را با شیوه های جدید وقف بهتر آشنا کنیم.

فرماندار آستارا تصریح کرد: کمبود نیروی انسانی یکی از مشکلات مهم اوقاف شهرستان است، اما علیرغم این کمبود، مدیریت مناسب توانسته است از ظرفیت های مردمی در مسیر اهداف بهره مند شود.

رنجکش ادامه داد: این توان در آستارا وجود دارد که با بهره گیری از خیرین و واقفین مشکلات بسیاری در حوزه های مختلف برطرف شود؛ هرچند که تامین منابع انسانی با پشتیبانی های مدیران استانی این سازمان باید در اولویت باشد.

وی با تاکید بر اینکه نباید سرمایه معنوی وقف در جامعه کمرنگ شود، خاطرنشان کرد: در این زمینه می بایست با شناخت بهتر نیازهای جامعه، مردم را به سمت وقف در حوزه های مورد نیاز هدایت کرد.

این مقام مسئول، با بیان اینکه امسال نیز مانند سال گذشته اعتبار خوبی جهت ساخت و ساز امامزادگان ابراهیم و قاسم(ع) شهرستان آستارا پیش بینی شده است، گفت: با ایجاد طراوت در فضای امامزادگان و مساجد می توان برای استفاده کنندگان از اماکن معنوی جذابیت ایجاد کرد.

انتهای پیام

captcha