افتتاح دومین نمایشگاه تجسمی آثار هنرمندان کردستانی در گالری سوره سنندج
کد خبر: 3763798
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۷

افتتاح دومین نمایشگاه تجسمی آثار هنرمندان کردستانی در گالری سوره سنندج

گروه فرهنگی- دومین نمایشگاه تجسمی آثار هنرمندان کردستانی به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان و با حضور مشاور ارشد و مدیر دفتر نماینده ولی فقیه در استان کردستان، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان امروز، 22 آبان ماه در محل گالری سوره پردیس سینمایی بهمن سنندج افتتاح شد.

افتتاح دومین نمایشگاه تجسمی آثار هنرمندان کردستانی در گالری سوره سنندج

به گزارش ایکنا از کردستان، وریا هاشمی مسئول واحد تجسمی حوزه هنری کردستان امروز، 22 آبان ماه در مراسم افتتاحیه نمایشگاه هنرهای تجسمی در گالری سینما بهمن سنندج اظهار کرد: در این نمایشگاه 40 اثر از آثار هنرمندان تجسمی استان در بخش های نقاشی، نقاشی خط، خوشنویسی، طراحی و نگارگری در ابعاد مختلف به نمایش گذاشته شده است .
وی با اشاره به تلاش های صورت گرفته توسط حوزه هنری در خصوص در اختیار قراردادن مکان های مناسب جهت عرضه آثار هنری افزود: این گالری یکی از مجهزترین و استانداردترین گالری های کشور است که به همت رئیس حوزه هنری در کمتر از سه ماه بازسازی و همزمان با ماه مبارک رمضان با طراجی جدید و امکانات به روز فعالیت خود را مجددا آغاز کرده است .
هاشمی تصریح کرد: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته هر هفته یک نمایشگاه هنری در این مکان برقرار می شود که در دوره جدید از خرداد ماه تاکنون 22 نمایشگاه از آثار هنرمندان استان و خارج از استان در این مکان برقرار شده است .
وی با اشاره به سیاست حمایتی حوزه هنری از هنرمندان استان گفت: یکی از ویژگی های حوزه هنری در اختیار قرار دادن رایگان گالری و همچنین حمایت های مادی از هنرمندان مرتبط با حوزه هنری است تا هنرمندان با کمترین دغدغه خاطر آثار خلق شده خود را به معرض نمایش عموم قرار دهند .
مسئول واجد تجسمی حوزه هنری با اشاره به لزوم حمایت از هنرمندان گفت: در کنار امکانات و پشتیبانی حوزه هنری سایر ارگان ها هم باید در عمل هنرمندان را مورد حمایت قرار دهند و با برنامه ریزی و نظارت دفتر نماینده ولی فقیه براین موضوع می‌توان نسبت به ترغیب ادارات و متولیان فرهنگی استان در جهت تخصیص بخشی از اعتبارات خود جهت خرید آثار هنری گام بردارند .
در این مراسم حجت السلام والمسلمین فرزی هم با قدردانی از حوزه هنری در حمایت و توجه از هنرمندان و توسعه فضاهای فرهنگی و هنری اظهار کرد: یکی از ویژگی های شاخص استان کردستان توان هنری بسیار بالایی آن است که به برکت وجود هنرمندان توانمندی شکل گرفته که با تعهد و کمترین امکانات به خلق آثار هنری فاخر می پردازند .
وی بر ضرورت حمایت از هنرمندان تأکید کرد و گفت: همواره آیت الله حسینی شاهرودی نماینده معزز ولی فقیه در استان در دیدار با دست اندرکاران و مدیران استانی این مسئله را مورد تأکید و توجه قرارداده اند و قطعا تلاش خواهیم کرد تا در خصوص محقق کردن خواسته های قانونی و انتظارات هنرمندان پیگیری های لازم را به عمل آوریم .
این نمایشگاه تا روز شنبه 26 آبان ماه برقرار بوده و علاقه مندان در دو نوبت از ساعت 10 تا 12 صبح و 16 تا 20 می توانند از این نمایشگاه بازدید کنند.
انتهای پیام

captcha