برگزاری همایش «پیاده‌روی دوستداران کتاب» در سنندج
کد خبر: 3763814
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۴

برگزاری همایش «پیاده‌روی دوستداران کتاب» در سنندج

گروه فرهنگی - معاون فرهنگی و رسانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از برگزاری همایش «پیاده‌روی دوستداران کتاب» همزمان با روز جمعه ٢٥ آبان‌ماه در سنندج خبر داد.

برگزاری همایش «پیاده رویی دوستدارن کتاب» در سنندج

به گزارش ایکنا از کردستان، عبید رستمی، معاون فرهنگی و رسانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان دیروز، 22 آبان‌ماه در جلسه برنامه‌ریزی برنامه‌های هفته کتاب این اداره کل اظهار کرد: کتاب در جامعه امروز که شاهد گسترش رسانه‌های الکترونیکی و سایر وسایل ارتباط جمعی هستیم همچنان به عنوان یک رسانه پایا و ماندگار مطرح و نقش آن در توسعه فرهنگی کشورها امری اجتناب ناپذیر است.
وی با اشاره به شعار هفته کتاب عنوان کرد: امسال این هفته با عنوان «حال خوش خواندن» نامگذاری شده است که در همین برنامه‌های متنوعی در سطح استان برای بزرگداشت این هفته پیش بینی شده است.
رستمی با تشریح برنامه های این هفته بیان کرد: برگزاری نمایشگاه و فروشگاه کتاب در مرکز استان و شهرستان‌های تابعه، اهدای کتاب به مناطق روستایی و نواحی منفصل شهری سطح استان، تقدیر از فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی، رونمایی از تازه های نشر و برگزاری برنامه های مختلف و متنوع فرهنگی با موضوع کتاب با همکاری باشگاه های کتابخوانی از جمله برنامه های پیش بینی شده گرامیداشت هفته کتاب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان است.
معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از برگزاری همایش پیاده رویی دوستدارن کتاب در سنندج خبر داد و گفت: این همایش همزمان با روز جمعه ٢٥ آبان جاری از محل میدان گاز تا پارک کودک سنندج برگزار می شود.
وی به ثبت نام کتاب‌فروشی‌ها در طرح «پاییزه کتاب» نیز اشاره کرد و افزود: طرح «پاییزه کتاب» با شعار «حال خوش خواندن در پاییزه کتاب» دهمین گام در راستای اعطای یارانه نشر کتاب از طریق کتاب‌فروشی‌هاست که از ٢٤ آبان‌ماه در شهرستان‌ها آغاز خواهد شد و تا ٤ آذرماه ادامه خواهد داشت.
رستمی خاطر نشان کرد: انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی است و دین ما نشات گرفته از کتاب است این موضوع ایجاب می‌کند که جوانان ما امروزه با کتاب همراه باشند و بی گمان جامعه توسعه یافته و پویا جامعه ای است که افرادش با کتاب مانوس باشند.
برنامه های گرامیداشت بیست و ششمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از تاریخ ۲۴ آبان تا ۱ آذرماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.
انتهای پیام

captcha