توجه به علم و اخلاق کودکان، اولویت والدین باشد
کد خبر: 3763818
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۳
مولوی عبدالحمید:

توجه به علم و اخلاق کودکان، اولویت والدین باشد

گروه اجتماعی - مدیر دارالعلوم اهل سنت زاهدان گفت: توجه به علم، فرهنگ و اخلاق کودکان، باید اولویت کار والدین باشد؛ حتی اگر لازم است بانوان زیورآلات خود را بفروشند و برای تحصیل فرزندان خود هزینه کنند.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه و مدیر دارالعلوم اهل سنت زاهدان، شب گذشته در جمع طلاب مدرسه دینی بدرالعلوم قلعه‌بید، گفت: اوضاع آموزشی و تحصیلی در استان مطلوب نیست؛ اگر دیگران برای ما دلسوزی نمی‌کنند، خودمان باید به فکر آینده فرزندانمان باشیم و شرایط تحصیل را برایشان فراهم کنیم.
امام جمعه اهل سنت زاهدان ادامه داد: توجه به علم، فرهنگ و اخلاق کودکان، باید اولویت کار والدین باشد؛ حتی اگر لازم است بانوان زیورآلات خود را بفروشند و برای تحصیل فرزندان خود هزینه کنند.
وی بیان کرد: مردم ما باید دوراندیش باشند؛ فرزندان ما اگر دنبال کسب علم و دانش بروند در آینده می‌توانند به جامعه خدمت کنند؛ بی‌توجهی به امر تحصیل و آموزش فرزندان ظلم بزرگی در حق آن‌هاست.
مولوی عبدالحمید اظهار کرد: امروز ملت‌های دنیا، اروپائیان و آمریکایی‌ها در زمینه علم و تکنولوژی با یکدیگر رقابت می‌کنند. ما ایرانیان و مردم سیستان‌وبلوچستان نیز فقط از طریق علم و دانش می‌توانیم در دنیا مطرح بشویم. نقش علم در تحولات دنیا، پیشرفت‌ها، توسعه‌ها و عرصه‌های گوناگون حیاتی است.
وی در ادامه ضمن تأکید بر اهمیت آموزش قرآن، بیان کرد: باید تمام کودکان ما بدون استثنا قرآن را فرا بگیرند. قرآن کلام پروردگار و کتابی انسان‌ساز است که انسان را از فتنه‌ها محفاظت‌ می‌کند.
رئیس شورای هماهنگی مدارس دینی اهل ‌سنت استان افزود: اگر کسی قرآن بخواند و خود را در اختیار آن قرار دهد، از تمام پلیدی‌ها پاک می‌شود. اگر کسی حدیث بخواند و جلوی محمد رسول‌الله، این مرشد بزرگ و خداشناس بی‌نظیر، زانو بزند، تعلیم زیبای آن‌حضرت او را پاک می‌کند؛ نسبت به قرآن بی‌تفاوت نباشید.

انتهای پیام

captcha