جشنواره «سرود نمازی» در زنجان برگزار می‌شود
کد خبر: 3763889
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵

جشنواره «سرود نمازی» در زنجان برگزار می‌شود

گروه فرهنگی ـ رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان گفت: جشنواره «سرود نمازی» با هدف انس کودکان با نماز در سنین ۳ تا ۶ سال برگزار می‌شود.

جشنواره «سرود نمازی» در زنجان برگزار می‌شودسعید ناصری، رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: جشنواره سرود نمازی ویژه مهدهای کودک تحت پوشش بهزیستی برای آشنایی و انس نماز با زبان کودکانه و تولید شعر نمازی در مهدهای کودک برگزار می‌شود.
وی ایجاد زمینه مناسب برای انتقال مفاهیم نمازی به کودکان ۳ تا ۶ سال را از دیگر اهداف حشنواره سرود نمازی برشمرد و گفت: زمان اختتامیه این جشنواره نیز ۳۰ بهمن سال‌جاری تعیین شده و آثار برتر در جشنواره کشوری حضور خواهد یافت.
رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان به برگزاری دوره آموزشی دانشجو معلمان ویژه دانشجوبان تربیت معلم و دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد و افزود: متقاضیان در یک دوره ۲۴ ساعته حضوری و غیرحضوری مهارت‌های لازم را در راستای افزایش سطح آگاهی و پاسخ به سؤالات و شبهات و معارف قرآنی، نماز مهدویت فرامی‌گیرند.
این مسئول با اشاره به اینکه طرح مبین در مدارس غیردولتی و خاص در راستای ترویج فرهنگ نماز برگزار می‌شود، بیان کرد: اجرای طرح نیک ویژه پیش‌دبستانی‌ها از دیگر فعالیت‌هایی است که با بازی کودکان را با مسائل دینی آشنا می‌کند.
ناصری دوره آموزشی ائمه جماعت، برگزاری نشست‌های دانش‌آموزی و خانوادها، آموزش مدرسان، آموزش ویژه اولیا و مربیان و غیره را از دیگر فعالیت‌های این ستاد عنوان کرد و افزود: این برنامه‌ها با حضور و مشارکت اداره‌کل آموزش و پرورش استان برگزار می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: استقبال مردمی از مساجد بستگی به اجرای برنامه‌های فرهنگی در آن مساجد دارد که لازم است در این بخش هیئت‌ امنا توجه ویژه‌ای داشته باشند و عرصه را برای فعالیت جوانان و نوجوانان در برنامه‌های فرهنگی باز کنند.
انتهای پیام
captcha