افتتاح دفاتر تسهیل‌گری و توسعه محلی در استان مرکزی
کد خبر: 3763916
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۴

افتتاح دفاتر تسهیل‌گری و توسعه محلی در استان مرکزی

گروه اجتماعی - مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی گفت: دفاتر تسهیل‌گری و توسعه محلی در استان بزودی افتتاح می‌شود.

افتتاح دفاتر تسهیل‌گری و توسعه محلی در استان مرکزی

غلامرضا فتح‌آبادی، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی از افتتاح دفاتر تسهیل‌گری و توسعه محلی در استان خبر داد و اظهار کرد: بر اساس پیگیری‌های بعمل آمده از سوی سازمان امور اجتماعی کشور دو دفتر تسهیل‌گری و توسعه محلی سکونت‌گاه‌های غیر‌رسمی و نقاط حاشیه‌نشین در شهرستان‌های اراک و ساوه راه‌اندازی می‌شود.
وی ادامه داد: این دفاتر با هدف نوسازی و بهسازی محله و تامین خدمات شهری، توانمند‌سازی اجتماعی و اقتصادی جامعه محلی، شناسایی گروه‌های آسیب‌پذیر و دارای آسیب‌اجتماعی (نظیر زنان سرپرست خانوار، کودکان بی‌سرپرست، کودکان کار، افراد بی‌مسکن، سالمندان تنها، تهیدستان، خانواده‌های مستمری‌بگیر، کودکان دارای سوء تغذیه و ...) شناسایی سرمایه‌های اعتماد اجتماعی از طریق ارتباط با شبکه قدرت محلی و شناسایی بازیگران اصلی محله ایجاد می‌شود.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی افزود: لازم به یادآوری است حمایت از فعالیت سازمان‌های مردم نهاد در محله و ایجاد نهاد‌های محلی به ویژه در بین زنان، جوانان، نوجوانان، گروه‌های هنری، ورزشی، و ارتقای آگاهی و مطالبه‌گری از جمله شرح خدمات کلی دفاتر تسهیل‌گری و توسعه محله‌ای است.
انتهای پیام

captcha