مراسم افتتاحیه بیست و ششمین دوره هفته کتاب برگزار شد
کد خبر: 3763954
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۶
در جوار مزار شهدای دفاع مقدس کاشان؛

مراسم افتتاحیه بیست و ششمین دوره هفته کتاب برگزار شد

گروه ادب ــ مراسم افتتاحیه بیست و ششمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با تجدید بیعت با شهدای هشت سال دفاع مقدس در دارالسلام شهر کاشان (چهارمین پایتخت کتاب ایران) برگزار شد.

مراسم افتتاحیه بیست و ششمین دوره هفته کتاب برگزار شدبه گزارش ایکنا به نقل از ستاد خبری بیست و ششمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، محسن جوادی معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، صبح امروز چهارشنبه، ۲۳ آبان‌ماه، در دومین برنامه خود در جریان افتتاحیه بیست و ششمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در مدرسه طالبیان حضور پیدا کرد و زنگ دانایی را نواخت.
وی در این مدرسه در جمع خبرنگاران درباره انتخاب شهر کاشان به عنوان چهارمین پایتخت کتاب ایران گفت: شهر کاشان دارای مفاخر فرهنگی و علمی بسیاری است و در طول تاریخ چهره‌های فرهنگی زیادی را به فرهنگ ایران اسلامی معرفی کرده است.
معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: برنامه‌های ارائه شده از سوی این شهر در سال گذشته موجب شد تا این شهر از سوی هیئت داوران به عنوان پایتخت کتاب ایران معرفی شود. امیدوارم این برنامه‌ها در طول ادامه یابد.
جوادی در پاسخ به سوالی درباره اقتصاد نشر عنوان کرد: ما تلاش می‌کنیم تا سرمایه‌گذاری اصلی در زیر ساخت‌های صنعت نشر انجام شود تا از این طریق بسترهای مناسب برای اشتغال و کارآفرینی فراهم شود زیرا کتاب دارای چرخه‌های متعددی است و باید در صنعت نشر تمامی این چرخه‌ها مورد توجه قرار گیرد.
وی با اشاره به میزان فروش کتاب در نمایشگاه‌های استانی گفت: خبرهای خوبی از میزان ناشران در نمایشگاه‌های کتاب در استان‌ها به گوش می‌رسد که نشانگر استقبال از کتاب و کتابخوانی است.
معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در پاسخ به سوالی درباره حمایت از مؤلفان و مترجمان گفت: خوشبختانه با فعالیت‌های انجام شده در آینده نزدیک خبرهای خوبی درباره ارائه تسهیلات به اهالی اطلاع‌رسانی خواهد شد. البته باید توجه داشت که ما تلاش می‌کنیم به تمامی بخش‌های نشر کمک کنیم تا تمامی دست اندرکاران این حوزه منتفع شوند.
انتهای پیام

captcha