«غریبه»؛ تلنگری به سوء‌استفاده‌گران مالی و ارزی
کد خبر: 3763975
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۴

«غریبه»؛ تلنگری به سوء‌استفاده‌گران مالی و ارزی

گروه هنر ــ اثر نقاشی با تکنیک رنگ روغن با عنوان«غریبه» کاری از هنرمند نقاش پیشکسوت انقلاب در نگاه‌خانه سوره حوزه هنری در معرض دید مخاطبان قرار گرفته است.

به گزارش ایکنا؛ اثری نقاشی از حبیب‌الله صادقی؛ هنرمند نقاش پیشکسوت انقلاب اسلامی به نام «غریبه» این روزها در نگاه‌خانه سوره حوزه هنری در پیشگاه مخاطبان علاقه‌مند به هنرهای تجسمی قرار گرفته است.

«غریبه» از منظری نمادین، نگاهی نقادانه نسبت به افرادی سودجو و فرصت‌طلبی دارد که در سایه آرامش و امنیتی که به واسطه حضور رزمندگان سلحشور و جان بر کف در طول هشت‌سال دفاع مقدس اینک بر فضای کشور حاکم است به فکر ثروت‌اندوزی و تأمین نیات جاه‌طلبانه خود هستند.

این اثر نقاشی دو موضع متفاوت را یکی در پیش‌زمینه و دیگری در بک گراند خود ترسیم کرده است؛ در پیش‌زمینه مردی را پشت میز خود در حالیکه چرتکه‌ای مقابلش نهاده است و سکه‌های طلا نیز بر روی میز مقابل چشمانش قرار دارد به حساب و کتاب‌های شخصی خود می رسد و اما در بک‌گراند نقاشی و بیرون از پنجره، فوجی از رزمندگان دوران دفاع مقدس را شاهد هستیم که در حال وداع با خانواده‌های خود برای حضور در جبهه‌های دفاع از کیان اسلامی هستند.

این دو فضای متفاوت در نقاشی«غریبه» علاوه بر دریچه پنجره‌ای که میانشان قرار گرفته است با استفاده از رنگی متفاوت که روی اثر گذاشته شده است نیز از هم قابل تفکیک است. در فضایی که مرد جاه طلب در آن آن حضور دارد رنگ‌ها عمدتاً سرد و بی‌روح است اما در فضای بیرون پنجره، رنگ‌ها روشن و گرم و پرحرارت کار شده است.

«غریبه»؛ نقد ثروت‌اندوزی سودجویان در سایه آرامشی که شهدا تقدیم به کشور کردند

«غریبه» البته تلنگری به سوء‌استفاده‌گران مالی و ارزی در روزگار کنونی ما نیز دارد، افرادی که همچنان با وجود آنکه فرهنگی متأثر از حاکمیت ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی بر کشور حاکم است به دنبال مطامع شخصی خود هستند و نقش دشمن خودی را ایفا می‌کنند که با رفتارهای منفعت‌طلبانه خود، فرهنگ ارزشی مقاومت که چهل سال سرلوحه رفتار انقلابی مردم ایران است را کم رنگ جلوه می‌دهند.

انتهای پیام

captcha