روحانیون بانکداری اسلامی را در جامعه ترسیم کنند
کد خبر: 3763996
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۰

روحانیون بانکداری اسلامی را در جامعه ترسیم کنند

گروه معارف - استاد حوزه علمیه مشهد گفت: روحانیون و طلاب در جامعه باید نظام اجتماعی دینی، نظام آموزشی دینی و نظام بانکداری اسلامی دینی را ترسیم کنند تا لیبرالیسم در جامعه جایگزین نشود و ضربه به کشور وارد نکند.

به گزارش ایکنا از خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام تقی‌زاده، ظهر امروز 23 آبان جاری در یادواره شهدای روحانی خراسان جنوبی، با بیان اینکه دو نگاه به مرگ وجود دارد، افزود: برخی از انسان‌ها، مرگ را از بین رفتن و محروم بودن از حیات می‌دانند، درحالیکه قرآن مرگ را مایه کامیابی و حیات برتر می‌داند.

استاد حوزه علمیه مشهد افزود: انسان اگر می‌خواهد فرهنگ ایثار و شهادت را ترویج دهد، باید نگاهش را به مرگ تصحیح کند.

تقی‌زاده با بیان اینکه شعار «نه شرقی و نه غربی، جمهوری اسلامی» ریشه در اعتقاد ملت و پیروی از رهبر معظم انقلاب و شهدا و اعتقاد به ربوبیت خدا است، اظهار کرد: امروز دشمنان و نظام استکباری با مزار شهدا هم مخالف هستند و با آنها مبارزه می‌کنند، چرا که شهدا اثراتی دارند که بعد از مرگ خود به جامعه منتقل می‌کنند.

استاد حوزه علمیه مشهد تصریح کرد: روحانیون و طلاب در جامعه باید نظام اجتماعی دینی، نظام آموزشی دینی و نظام بانکداری اسلامی دینی را ترسیم کنند تا لیبرالیسم در جامعه جایگزین نشود و ضربه به کشور وارد نکند.

وی بیان کرد: جای فقه اجتماعی، فقه سیاسی، فقه مدیریت، فقه خانواده و نظام تعلیم و تربیت در جامعه خالی است و باید علما و بزرگان این درس‌ها را برگزار کنند.

تقی‌زاده با بیان این‌که اگر شهدا وظیفه خود را شرکت در جنگ می‌دانستند امروز علما، فقها و مسئولان باید در جنگ علمی، فرهنگی و اقتصادی شرکت کنند.

در این مراسم یاد و خاطره روحانی شهید احمد قاینی نجفی فاضل، روحانی شهید محمدمهدی تقی‌زاده، طلبه شهید سیدسعید خاتمی و طلبه شهید عباس حسن‌زاده گرامی داشته شد.

انتهای پیام

captcha