اجرای ۱۲۰ برنامه متنوع فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی کردستان
کد خبر: 3764011
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۹

اجرای ۱۲۰ برنامه متنوع فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی کردستان

گروه فرهنگی - مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان از اجرای ۱۲۰ برنامه متنوع فرهنگی در بیست و ششمین هفته کتاب جمهوری اسلامی در استان کردستان خبر داد.

اجرای 120 برنامه متنوع فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، محمد عبدالملکی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان امروز، 23 آبان ماه در مراسم تجلیل از فعالان حوزه کتاب استان اظهار کرد: هر ساله از 24 آبان ماه تا یکم آذرماه با نام هفته کتاب نامگذاری شده است که برنامه های متنوعی در این هفته برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه هدف اصلی از برگزاری هفته کتاب ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است، افزود: شعار امسال هفته کتاب «حال خوش کتاب» است در این راستا ما باید با برگزاری برنامه‌های فرهنگی در این هفته این حال خوش را به مردم منتقل کنیم.
عبدالملکی بیان کرد: این حال خوش زمانی ایجاد می شود که کودکانمان با کتاب مأنوس شوند و تعداد کتابخانه‌ها به تعداد سوپر مارکت‌های سطح شهر برسد تا دسترسی مردم به کتاب آسان شود.
وی اعلام کرد: تربیت کودکان کتابخوان زمینه ساز آینده روشن و درخشان هم برای فرد و هم برای جامعه است چرا که فرد کتابخوان در مقابله با تمام وقایع جامعه یک دید علمی خواهد داشت.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان از اجرای120 برنامه متنوع فرهنگی در بیست و ششمین هفته کتاب جمهوری اسلامی در استان کردستان خبر داد و عنوان کرد: کتابخانه های ما امروز فقط مکانی برای امانت دادن کتاب نیست.
وی با اشاره به برگزاری برنامه های فرهنگی در کتایخانه های استان گفت: نقد کتاب، رونمایی از کتاب های جدید، قصه گویی، جمع خوانی کتاب، آموزش قصه گویی برای بزرگسالان از جمله برنامه‌های فرهنگی اجرایی در کتابخانه‌های استان کردستان در طول سال است.
عبدالملکی با اشاره به اینکه ما در حوزه نقد کتاب بسیار ضعیف هستیم، یادآور شد: در این راستا نقد کتاب را به طور ویژه‌ای در استان برگزار می کنیم تا نقد کتاب مولفان استان را داشته باشیم.
انتهای پیام

captcha