ناامنی از طرف بنی‌عباس امامزادگان را به ایران سوق داد
کد خبر: 3764025
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۷

ناامنی از طرف بنی‌عباس امامزادگان را به ایران سوق داد

گروه اجتماعی ـ مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان اوقاف و امور خیریه زنجان تبیین معارف اهل‌بیت(ع) و نا‌امنی به وجود آمده از طرف بنی‌عباس را از دلایل حضور امامزادگان در ایران برشمرد.

ناامنی از طرف بنی‌عباس امامزادگان را به ایران سوق داد
حجت‌الاسلام شوزب شیری، مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان اوقاف و امور خیریه زنجان در حاشیه همایش یاوران وقف در گفت‌و‌گو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: نظارت بر حسن اجرای نیات واقفان از وظایف سازمان اوقاف است و متولیان امر حقی در تغییر نیات واقفان ندارند.
وی یادآور شد: در استان زنجان بیشتر وقف‌ها به حوزه دارو و درمان، مراسم مذهبی، ترویج مراسم دینی، کمک به نیازمندان و سایر موارد اختصاص دارد و اداره اوقاف از محل موقوفاتی که در راه اباعبدالله الحسین(ع) هستند، در سامرا موکبی برپا کرد.
مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: بیشتر وقف‌ها توسط مالکان، علمای دینی و بانوان انجام شده و یکی از نمونه‌های وقف در زنجان مسجد خانم است که توسط جمیله خانم وقف شده است.
وی در پاسخ به برخی شبهه‌افکنی‌ها در مورد تا تعدد امامزادگان در ایران تصریح کرد: حجاز منطقه‌ای بود که در آن جنگ و نارضایتی داشت. بنی‌عباس ۶۵۰ سال حکومت کردند و نوادگان اهل‌بیت(ع) را می‌کشتند از این رو اهل‌بیت(ع) از جمله امام زین العابدین(ع) توصیه می‌کردند که فرزندان و نوادگان‌شان به فارس بروند.
این مسئول امامزاده گان را سفیران اهل‌بیت(ع) دانست و گفت: امامزادگانی همچون امامزاده ابراهیم(ع) زنجان و امامزاده هاشم(ع) در طارم به دستور اهل‌بیت(ع) آمده بودند تا معارف دینی را برای مردم تبیین کنند.
شیری ادامه داد: علاوه بر این مردم مناطق آذربایجان و زنجان به اهل‌بیت(ع) علاقه نشان می‌دادند و مراوده خوبی با نوادگان آنها داشتند و از امامزاده‌ها دعوت می‌کردند تا برای بیان معارف دینی به این به مناطق بیایند.
انتهای پیام
captcha