همایش «یاوران وقف» در آذربایجان غربی برگزار شد
کد خبر: 3764036
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۱

همایش «یاوران وقف» در آذربایجان غربی برگزار شد

گروه اجتماعی - همزمان با دهه وقف، همایش یاوران وقف و تجلیل از فعالان رسانه در عرصه وقف با حضور مسئولین استانی در سالن آمفی‌تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه برگزار شد.

همایش یاوران وقف در آذربایجان غربی برگزار شد

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، آیت‌الله سیدعلی‌اکبر قریشی، نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری صبح امروز، ۲۳ آبان‌ماه در همایش یاوران وقف، در محل سالن آمفی‌تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه با بیان اینکه وقف، صدقه جاریه بوده و پس از مرگ انسان نیز باقی می‌ماند، اظهار کرد: سه چیز که پس از مرگ، انسان از آن بهره می‌برد، یکی وقف، دیگری علمی که مردم از آن بهره می‌برند و فرزند صالح است که پس از مرگ برای انسان باقی می‌ماند.
وی یادآور شد: آيه ۲۰ سوره مزمل «وَمَا تُقَدِّمُوا لِأَنفُسِكُم مِّنْ خَیْرٍ تَجِدُوهُ عِندَ اللَّهِ هُوَ خَیْرًا وَأَعْظَمَ أَجْرًا» نيز وقف به‌عنوان بهترين و سودمندترين توشه آخرت معرفی شده و خداوند در آيه ۱۴۸ سوره بقره و آيه ۴۸ مائده با عنوان (فَاسْتَبِقُواْ الْخَیْرَاتِ) و آيات ۱۱۴ آل عمران، ۹۰ انبياء و ۶۱ مؤمنين با عنوان (وَیُسَارِعُونَ فِی الْخَیْرَاتِ) وقف را ميدان مسابقه در خيرات معرفی كرده است.
آیت‌الله قریشی ادامه‌ داد: تمامی آیات وقف در قرآن کریم به این اشاره دارد که انسان با وقف، اثری از خود در زمین برجای بگذارد که پس از مرگ او از آثارش بهره‌مند شده و در آخرت، ثواب آن به واقف برسد.
وی با بیان اینکه یکی چیزهایی که برای ما خیلی اهمیت دارد، این است که اثری از خود برجای بگذاریم، تصریح کرد: هرچه این اثر، پس از مرگ ما در زمین کار کند، از ثواب و اجر آن در نزد خداوند متعال، بیشتر بهره‌مند خواهیم شد.
نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری باتاکید بر اینکه اگر کسی که بضاعت مالی دارد، باید سنت وقف را به‌جای آورد، خاطرنشان کرد: اگر فردی، توانایی وقف داشته باشد ولی این کار را انجام ندهد، ضرری جبران‌ناپذیر کرده، چرا که وقف یک پنجره‌ای است که به روی ما باز شده تا بتوانیم با انجام آن، آخرت خود را آباد کنیم.
انتهای پیام

captcha