حل مشکلات حوزه کتاب نیازمند همفکری و هم‌افزایی است
کد خبر: 3764044
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۰

حل مشکلات حوزه کتاب نیازمند همفکری و هم‌افزایی است

گروه فرهنگی ــ مدیرکل پژوهش نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اشاره به اینکه حل تمامی مسایل و مشکلات حوزه کتاب نیازمند همفکری و هم‌افزایی است، گفت: در این راستا 18 درخواست پژوهشی در ارتباط با مسایل و نیازهای حوزه کتاب و کتابخوانی کشور تعیین و اعلام شده که علاقمندان و پژوهشگران می‌توانند برای فعالیت در این رابطه آمادگی خود را اعلام کنند.

حال خواندن در جامعه خوش نیست

به گزارش ایکنا از کردستان، محمد جوهرچی، مدیرکل پژوهش نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور امروز، 23 آبان ماه در مراسم تجلیل از فعالان حوزه کتاب استان اظهار کرد: فرهنگ مطالعه زمانی که با ساز و کارهای اقتصادی و اجتماعی در جامعه همراه باشد، ارتقا می‌یابد.
وی به شعار امسال هفته کتاب با عنوان «حال خوش خواندن» اشاره کرد و افزود: از این شعار چندین معنی می‌توان برداشت کرد یکی اینکه خواندن موجب حال خوش افراد می‌شود یا خواندن حالت خوشی ایجاد می‌کند که در حالت‌های دیگر زندگی نمی‌توان آن را تجربه کرد و دیگر همان معنی حال خوش خواندن است.
وی با اشاره به اینکه امروز حال خواندن حال خوشی نیست، بیان کرد: این حال خوش اگر برای عموم مردم و تمام افرادی که می‌خوانند فراهم نشود، خوشی آن پایدار نخواهد بود.
جوهرچی با اعلام اینکه متاسفانه امروز باور عمومی در جامعه ما در ارتباط با خواندن مناسب نیست، تأکید کرد: نگرش مذکور نشان می‌دهد ساز و کار اقتصادی و اجتماعی در جامعه ما با خواندن همراه نیست و حال خوش برای یک فرد کتابخوان آنگونه که نیاز است، حاصل نمی شود.
وی با اشاره به سؤالات متداول در مورد خواندن که آیا خواندن دردهای جامعه را درمان می کند و آیا مواد خواندی در کتابخانه های ما متناسب با نیازهای مخاطبان است و یا اینکه خواندن منجر به بهبود وضعیت شغلی می شود، مطرح است، بیان کرد: ما باید این تلخی موقت را بپذیریم سعی کنیم راه چاره‌ای بیندیشیم.
مدیرکل پژوهش نهاد کتابخانه های عمومی کشور با اشاره به اینکه حل تمامی مسایل و مشکلات حوزه کتاب نیازمند همفکری و هم‌افزایی مسئولان فرهنگی است، اعلام کرد: 18 درخواست پژوهشی در ارتباط با مسایل و نیازهای حوزه کتاب و کتابخوانی کشور تعیین و اعلام شده که علاقمندان و پژوهشگران می توانند برای فعالیت در این رابطه آمادگی خود را به ما اعلام کنند.
جوهرچی یادآور شد: یکی از این درخواست‌های ما مربوط به نیازهای حوزه کتاب در استان کردستان است که امیدواریم پژوهشگران استان در این رابطه با ما همکاری کنند.
انتهای پیام

captcha