برنامه نظام سلامت کشور از شتاب افتاده است
کد خبر: 3764045
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۷

برنامه نظام سلامت کشور از شتاب افتاده است

گروه اجتماعی - نماینده ولی‌فقیه در آذر بایجان‌شرقی گفت: توجه به نظام سلامت کشور از زمان آغاز فعالیت دولت یازدهم وضعیت مطلوبی داشت اما اخیراً این برنامه‌ها از شتاب افتاده و هزینه‌های درمان کمرشکن شده است.

برنامه نظام سلامت کشور از شتاب افتاده است

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، امام جمعه تبریز امروز، 23 آبان در مراسم تجلیل از خیران انجمن حمایت از بیماران کلیوی در بیمارستان شهید محلاتی تبریز، اظهار کرد: با وجود پزشکانی که در استان داریم، باید بخش‌های پیوند را فعال کنیم که البته فعالیت‎های خوبی در این راستا انجام گرفته است.
وی افزود: در ابتدای دولت، توجه بسیار زیادی به بحث سلامت شد و کارها با شتاب زیاد پیش رفت و در این حوزه بسیار جدی تبلیغ می‎شد، اما روند کارها در سال‌های بعد، شتاب کم‎تری به خود گرفت، اکنون در وضعیت کنونی نیز بیمارانی که از نظر مالی به کمک نیاز دارند، در سختی به سر می‎برند.
حجت‌الاسلام آل‌هاشم با بیان اینکه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی باید فکری به حال بیماران کنند، اضافه کرد: با این وضعیت اقتصادی، بیماران چگونه می‎توانند ادامه حیات دهند، وضعیت معیشتی مردم به گونه‎ای شده است که امکان پاسخگویی به نیازهای درمانی خودشان را ندارند، مگر شعار دولت در ابتدا رسیدگی به محرومان از نظر پزشکی نبود؟، پس چرا خانواده‌ها با مشکل ترخیص بیمار فوت شده‎شان مواجه هستند و جسد بیمار را تنها با گرو گذاشتن قباله و سند ماشین، تحویل می‎گیرند؟
امام جمعه تبریز با تأکید بر ضرورت آموزش دادن به مردم به منظور پیشگیری از ابتلا به بیماری‎هایی همچون نارسایی کلیه، متذکر شد: مردم ما آگاه هستند و با آموزش مناسب و صحیح، اقدامات لازم را خودشان انجام می‎دهند.

انتهای پیام

captcha