سؤال ایکنا از نسل چهارم انقلاب: «آماده‌اید؟»
کد خبر: 3764047
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۶

سؤال ایکنا از نسل چهارم انقلاب: «آماده‌اید؟»

گروه فرهنگی- با یک سؤال مشخص به جمع تعدادی از دانش‌آموزان حاضر در اجلاسیه‌های کنگره سه هزار شهید استان قزوین رفته و دعوتشان می‌کنم برای یک گفت‌وگوی صمیمانه و کوتاه؛ می‌خواهم بدانم چقدر آماده پذیرش مسئولیت، حفظ و استمرار انقلاب اسلامی هستند؟

آماده‌اید؟!

به گزارش ایکنا از قزوین، کنگره ملی سه هزار شهید استان قزوین از 20 آبان ماه در شرکت نمایشگاه‌های دائمی استان قزوین آغاز شد و هر روز آن شاهد حضور هزاران نفر از علاقه‌مندان فرهنگ ایثار و شهادت از نسل‌های مختلف است. قرار است تا 24 آبان ماه نمایشگاه دائمی قزوین میزبان اجلاسیه‌های مختلف شهدا باشد.
در اجلاسیه دانش‌آموزان نگاهم به چهره‌هایی می‌افتد که در هنگام اجرای برنامه‌ها اکثراً با دقت در حال رصد سوژه‌ها و برنامه‌های بودند و عده‌ای نیز با شیطنت خاص خود در جمع‌های دوستانه خود مشغول گفت‌وگو.
پیش از آغاز رسمی برنامه با 2 سؤال مشخص به جمع تعدادی از آن‌ها رفته و دعوتشان می‌کنم برای یک گفت‌وگوی صمیمانه و کوتاه؛ می‌خواهم بدانم به‌عنوان یک نسل سوم و چهارمی چقدر محیای پذیرش مسئولیت، حفظ و استمرار انقلاب اسلامی هستند؟! و سؤال دوم هم اینکه کنگره را چگونه دیدند؟

فؤاد امینی، 18 ساله دانش‌آموز سال دوازدهم: باید اتحاد داشته باشیم تا بر دشمن مقابله کنیم

فؤاد با دیدن ریکوردر و شنیدن صحبت‌های من و اینکه خبرنگارم بلافاصله چهره‌ای جدی به خود می‌گیرد و می‌گوید بپرسید. سؤالم را که می‌شنود می‌گوید: آماده هستیم تا انقلاب را از نسل اول و دوم تحویل بگیریم و آن را ادامه دهیم. من و جوانان و رفقای بسیجی‌ام برای حفظ دستاوردهای انقلاب آمادگی داریم . ما جوانان باید اتحاد داشته باشیم تا با دشمن مقابله کنیم و ناتوانی آن‌ها را در برابر ملت ایران نشان دهیم.
از او در خصوص کنگره می‌پرسم می‌گوید: کنگره یادبودی برای جوانان شهید است که بدانیم چه سختی را متحمل شدند و تجربه‌ای برای ما بود تا در این راه گام‌های بلندی را برداریم.

امیرمهدی برقی 17 ساله دانش‌آموز سال یازدهم رشته انسانی از مدرسه شاهد پیامبر اعظم شهرستان البرز: 100 درصد آماده‌ایم

امیرمهدی با شیطنت  نوجوانی خود به ما می‌گوید: 100 درصد آمادگی کامل را برای تحویل گرفتن انقلاب اسلامی داریم. نسل ما پشت رهبر انقلاب ایستاده و به این انقلاب ایمان دارد چون این انقلاب پیروز شده و براساس سخنان رهبر انقلاب تا 50 سال آینده هم برای آن برنامه‌های طولانی‌مدت داریم که مطمئنم با رهبری مقام معظم رهبری 100 درصد انجام خواهد شد.
- برگزاری کنگره برای آشنایی هرچه بیشتر با شهدا خوب است. راه ما همان راه شهداست و شهدا الگوی بسیار مناسبی برای ما هستند.

شایان فرهنگیان 15 ساله دانش‌آموز سال هشتم از مدرسه ابوطالب تقوی: نسل ما خیلی راه دارد تا به نسل اول و دوم انقلاب برسد

چند صندلی عقب‌تر یکی از پسران با نشان دادن دوست خود به ما می‌گوید خانم با دوست من هم مصاحبه کنید. او می‌تواند سؤال شما را جواب بدهد. به سراغش رفته و سؤالاتم را می‌پرسم.
می‌گوید: نسل ما، نوجوانان و دانش‌آموزان خیلی راه دارد تا به نسل اول و دوم انقلاب برسد. ما باید راه شهدا را پیش بگیریم. از شهدا الگوبرداری کنیم. باید اخلاق و رفتار شهدا را در خود جلوه دهیم.
برگزاری کنگره نشان می‌دهد باید شهدا را بشناسیم و از زندگی آن‌ها درس بگیریم.

آماده‌اید؟!

حسین سبحانی 17 ساله پایه یازدهم از دبیرستان شهید رجایی: با شهدا عهد بستیم پشت رهبرمان باشیم

حسین می‌گوید: ما با شهدا عهد و پیمان بسته‌ایم تا پشت رهبرمان باشیم و هیچ‌گاه نگذاریم دست دشمن به خاک ما برسد. باید از شهدای خود الگو بگیریم از شهید فهمیده و دیگر شهدای استان تا بتوانیم انقلاب را پابرجا نگه داریم.
کنگره ملی شهدای استان قزوین باعث می‌شود با سیره شهدا بیشتر آشنا شویم و با آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب عهد و پیمان ببندیم.

امیرحسین ملاقربانی سال دهم رشته ریاضی: تا پای جان برای حفاظت از انقلاب می‌جنگیم

از امیرحسین که با دوستانش مشغول بازی فوتبال در گوشی همراه هستند سؤالم را می‌پرسم. می‌گوید: ما آمادگی بسیار زیادی برای ادامه انقلاب اسلامی داریم. امروز در زمینه اقتصادی و سیاسی پیشرفته هستیم و اینکه می‌بینیم بسیج ما فعال است و می‌توانیم انقلاب را پایدار نگه داریم، جای شکر دارد.
من با انقلاب آشنایی کمی دارم ولی دوستانم آشنایی زیادی دارند با این حال تا پای جان برای مقابله با دشمنان و حفاظت از دستاوردهای انقلاب می‌جنگیم.
کنگره تأثیر زیادی برای آشنایی و جذب جوانان دارد تا با انقلاب اسلامی آشنا شوند.

مجتبی آشوری 14 ساله پایه دهم رشته کامپیوتر از بوئین‌زهرا: باید به مستضعفان جهان کمک کنیم

مجتبی ابتدا قبول نمی‌کند اما با سماجت من می‌گوید: 100 درصد آمادگی برای تحویل و حفاظت از انقلاب اسلامی داریم. انقلاب اسلامی برای برچیده شدن ظلم استکبار صورت گرفته است (دانش‌آموزی از صندلی پشت می‌گوید تکبیر)
شهدا باید الگوی ما باشند و ما هم باید به دیگر کشورها و مستضعفان جهان کمک کنیم.

مرتضی شرافتی 16 ساله دانش‌آموز پایه دهم از روستای آب باریک در بوئین‌زهرا: حاضرم همین الان جان خود را فدای کشورم کنم
در حال عبور از سالن هستم که چند پسر نوجوان صدایم می‌کنند و می‌خواهند که آن‌ها هم در مصاحبه ما شرکت کنند. به جمع بانشاط و شاد آن‌ها رفته و سؤالم را می‌پرسم، یکی از آن‌ها که گویی سردسته جمع است می‌گوید: حاضرم همین الان جان خود را فدای کشورم کنم (در همین حین کسی می‌گوید برای جنگ آماده‌ایم). من هر وقت از دوستانم پرسیدم از آمادگی خود برای حفاظت از کشور صحبت کرده‌اند. ما آماده‌ایم و شهدا را الگوی خود قرار می‌دهیم(یکی از دوستانش بلند می‌گوید مرگ بر آمریکا).

آماده‌اید؟!

می‌پرسم چند شهید قزوینی می‌شناسی با کمک دوستانش جواب می‌دهد: ما با سبک زندگی شهدا آشنا هستیم و در این رابطه هم تحقیق کرده‌ایم. شهید الیاس چگینی ، شهید حسن محمدی، شهید لشگری، شهید بابایی از شهدای استان قزوین هستند که می‌شناسیم.
از این گونه برنامه‌ها در شهرستان‌ها برگزار نمی‌شود برای همین برای آمدن به آن علاقه داشتیم و لحظه‌شماری می‌کردیم.
دوستش می‌گوید از صبح در ماشین نوحه می‌خوانیم خلبانان ملوانان ای امید خلق ایران...
و بعد همه می‌خندند...

از این همه نشاط و شور این بمب‌های انرژی خوشحال می‌شوم و با لبخندی بر لب از جمع آن‌ها دور می‌شوم.
حال می‌توانم سؤال ذهنم را پاسخ دهم:
-آماده‌اید؟!
-آماده‌ایم...
گزارش از رقیه ملاحسنی
انتهای پیام

captcha