حماقت‌های بن‌سلمان بزرگ‌ترین خدمت به ایران بوده است
کد خبر: 3764103
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۰
حسین شیخ‌الاسلام:

حماقت‌های بن‌سلمان بزرگ‌ترین خدمت به ایران بوده است

گروه سیاسی ــ مشاور وزیر امور خارجه فاش شدن طرح و برنامه عربستان برای ترور شخصیت‌هایی مانند سردار سلیمانی را ادامه حماقت‌های بن سلمان خواند و گفت: خدمتی که بن سلمان با این کارها به جمهوری اسلامی ایران کرده هیچ کسی در عربستان چنین خدماتی را انجام نداده است.

به گزارش ایکنا؛ اخیراً روزنامه نیویورک تایمز پس از قتل فجیع جمال خاشقچی، از برخی طرح‌های دیگر بن سلمان به ویژه علیه ایران پرده برداشته است. در این راستا این روزنامه فاش کرده طرح ترور نیابتی در خارج از عربستان از جمله ترور سردار قاسم سلیمانی از طرح‌هایی بوده که از اوایل به قدرت رسیدن بن سلمان عملاً مد نظر مقامات عالی رتبه عربستان قرار گرفته و مکرراً در جلسات با واسطه‌های خارجی از آنان تقاضا شده است.

بن سلمان خصومت آل سعود با انقلاب اسلامی را علنی کرده است

حسین شیخ‌الاسلام، مشاور وزیر امور خارجه، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا درباره افشاگری نیویورک تایمز درباره طرح‌های مختلف عربستان سعودی برای ترور مقامات ایرانی از جمله سردار قاسم سلیمانی و اخلال در نظام اقتصادی ایران و چرایی تشدید خصومت‌روزی عربستان با ایران در دوره ولیعهدی بن سلمان گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی یک جبهه استکباری، صهیونیستی و شاهنشاهی در مقابل ایران شکل گرفت که پس از 40 سال توطئه و شکست خوردن این جبهه خصومت و ستیزه‌جویی خود را کاملاً علنی کرده است.

وی افزود: این نقشه‌ها مربوط به زمان فعلی نیست و از پیروزی انقلاب شروع شده و پادشاهان مرتجع عربی و هم‌پیمان وهابیت، که در خدمت آمریکا و صهیونیسم هستند و تصور می‌کنند که مقدرات جهان را آنان رقم می‌زنند، از همان ابتدا با انقلاب اسلامی دشمنی داشته‌اند اما اکنون مسئولیت این خصومت‌ورزی به دست فرد احمقی افتاده که برای پادشاه شدن عجله دارد.

حرکت رو به افول عربستان با اقدامات بن سلمان

شیخ‌الاسلام تصریح کرد: بن‌سلمان خدمت بزرگی را به جمهوری اسلامی کرده است که در ادوار گوناگون بی‌سابقه است. او از زمانی که به ولیعهدی رسید خصومت آل سعود را در برابر ایران علنی کرد. پیش از وی نیز عربستان سعودی علیه ایران جنایت و دشمنی کرده بود اما پادشاهان قبلی کمی عاقل‌تر بودند و این دشمنی را علنی نمی‌کردند. کشتار حج در 1366 هیچ وقت فراموش نمی‌شود، اما پس از آن سران سعودی تلالش کردند به گونه‌ای رفتار کنند که این تنش بیشتر نشود، اما بن سلمان مانند ترامپ با ضدیت و دشمنی علنی کار ما راحت کرده است.

مشاور وزیر امور خارجه یادآور شد: برای نمونه بن سلمان در سخنانش علناً گفت که عربستان می‌خواهد درگیری را به داخل ایران بکشاند. اقدام دیگر بن سلمان که موجب تزلزل پایه‌های حکومت آل سعود شده از بین بردن سازوکار سنتی انتخاب پادشاه در خاندان آل سعود است. قاعدتاً باید برادران دیگر بن سلمان ولیعهد می‌شدند اما در زد و بند با آمریکا این روند به هم ریخت. همچنین او شیوخ وهابی را تضعیف کرد. دیگر اقدام بن سلمان که امروز به دردسر آن‌ها تبدیل شده خوش‌رقصی او برای غربی‌ها با انجام یک سری اصلاحات اجتماعی و مدرنیزاسیون و ارائه تصویری مدرن از عربستان است.

وی با بیان اینکه بن سلمان با این اقدامات نظام قبیله‌ای و طایفه‌ای را در عربستان به هم ریخته گفت: در سطح منطقه‌ای بن سلمان با اقداماتش، مانند تنش با قطر، شورای همکاری خلیج فارس را که برای مقابله با ایران شکل گرفته بود تضعیف کرد. با جنگ یمن مرزها، شهرها و فرودگاه‌های خود را ناامن کرد و از این نظر خدمتی که بن سلمان با حماقت‌های خودش به ایران کرد هیچ کسی به ما نکرد.

لزومی به واکنش خاصی از سوی ایران نیست

شیخ‌الاسلام اظهار کرد: لذا افشاگری اخیر نیویورک تایمز حرف جدیدی نیست و ادامه همین حماقت‌هاست و وقتی بن سلمان می‌گوید که درگیری را به داخل خاک ایران می‌کشاند آشکارا حمایت خود را از تروریسم و اقدامات تروریستی اعلام کرده است.

مشاور وزیر امور خارجه این اقدامات را نشانه ذلت بن سلمان و آل سعود دانست و گفت: در این شرایط  لزومی ندارد که ایران دست به اقدام خاصی بزند زیرا آل سعود با این گونه طرح‌ها و اقدامات در حال نابودی خودش است.

انتهای پیام

captcha