تخصیص 20 میلیارد و 750 میلیون ریال بودجه عمرانی در مساجد بوشهر/ تجلیل از خبرنگاران ایکنا در هفته وقف
کد خبر: 3764123
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۹

تخصیص 20 میلیارد و 750 میلیون ریال بودجه عمرانی در مساجد بوشهر/ تجلیل از خبرنگاران ایکنا در هفته وقف

کانون خبرنگاران نبأ ــ مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان بوشهر گفت: 20 میلیارد و 750 میلیون ریال بودجه عمرانی به مساجد شهرها و روستاهای استان بوشهر اختصاص یافت.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، طی آئینی همایش «یاوران وقف و وقف و رسانه و تجلیل از خادمین اربعین» با حضور ائمه جمعه و مسئولان ارشد استانی، چهارشنبه 23 آبان ماه به مناسبت «هفته وقف» در سالن اجتماعات اداره کل بنادر و دریانوردی بندر بوشهر برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمدرضا اسماعیل پور، عضو شورای فرهنگ عمومی و مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان بوشهر در ابتدای این همایش گفت: 110 نفر از خدام افتخاری مساجد در موکب شهدای مدافع حرم در ایام اربعین حسینی فعالیت داشتند.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با اشاره به اینکه بیش از 100 نفر از زوجین طلاب و دانشجو در قالب طرح «پیوند آسمانی» از سوی اوقاف بوشهر مورد حمایت قرار گرفتند، افزود: جهیزیه به تعداد 15 زوج جوان اهدا شد و به تعداد 85 زوج وجه نقد و بسته‌های فرهنگی توزیع شد.

اخذ سند ثبتی 1 هکتاری امامزاده عبدالمهیمن(ع)

حجت‌الاسلام اسماعیل پور اظهار کرد: سند ثبتی 1 هکتاری آستان مقدس امامزاده عبدالمهیمن(ع) از اداره ثبت و اسناد بوشهر دریافت و اخذ شد.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان بوشهر اعلام کرد: 30 درصد از زمینهای استان بوشهر در خدمت دولت و دولتی و مابقی زمین های وقفی است.

وی با بیان اینکه وقف ماندگار و تا ابد جاویدان و باقی است، گفت: 148 رقبه استان بوشهر منفعتی و دارای گردش مالی هستند و نیاز است که دیگر رقبه ها در سامانه جامع اوقاف جهت مصون ماندن ثبت شود.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان بوشهر خبر داد: 20 میلیارد و 750 میلیون ریال بودجه عمرانی صرف به مساجد شهرها و روستاهای استان بوشهر تزریق شد.

گسترش تور گردشگری دانش‌آموزی و دانشجویی

حجت‌الاسلام اسماعیل پور عنوان کرد: تور گردشگری رسانه‌ای، زیارتی و پژوهشی باید به منظور آشنایی دانش‌آموزان و دانشجویان با اماکن سیاحتی و مذهبی افزایش و گسترش یابد.

اداره وقف در حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌های بوشهر راه‌اندازی می‌شود 

عضو شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر اظهار کرد: اداره امور وقف در حوزه های علمیه و دانشگاه های بوشهر به زودی راه‌اندازی می‌شود.

تجلیل از خبرنگاران افتخاری ایکنا در هفته وقف

در این همایش همچنین از حامد فکوری و محمد عبیدی، خبرنگاران کانون نباء خبرگزاری ایکنا از سوی مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان بوشهر و با حضور مدیرکل صدا و سیمای مرکز بوشهر و معاونت قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر به مناسبت «هفته وقف» تجلیل شد.

خبرنگار: حامد فکوری 

عکاس: محمد عبیدی

captcha