انجام ۳۳ هزار بازرسی بهداشت محیط طی ایام محرم و صفر در فارس
کد خبر: 3764124
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۲

انجام ۳۳ هزار بازرسی بهداشت محیط طی ایام محرم و صفر در فارس

گروه اجتماعی ـ مسئول گروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی شیراز از انجام ۳۳ هزار و ۶۶۰ مورد بازرسی بهداشت محیط، در ایام محرم و صفر، در استان فارس خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، سیامك شمس، مسئول گروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، 23 آبان‌ماه با اعلام مطلب فوق گفت: هر ساله در ماه‌های محرم و صفر با توجه به وجود موکب‌ها و تکیه‌های عزاداری و تهیه و عرضه مواد غذایی، برنامه‌ریزی و اقدامات لازم در خصوص تشدید نظارت‌های بهداشتی بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی، مراکز مذهبی و محل‌های پخت نذری انجام می‌گیرد.
وی ادامه داد: امسال نیز کارشناسان بهداشت محیط در قالب ۳۵ تیم بازرسی، در ایام تعطیل و غیر تعطیل، کار نظارت بر مراکز و اماکن حساس به ویژه مساجد و اماکن متبرکه، آب آشامیدنی و مواد غذایی را به صورت ویژه پیگیری کردند که این تشدید نظارت‌ها تا پایان ماه صفر ادامه داشت.
شمس، از دیگر اقدامات انجام شده در این ایام را برگزاری نشست‌های هماهنگی با ادارات، برگزاری نشست‌های آموزشی برای هیئت امنای مساجد و مسئولان تكیه‌ها و هیئات عزاداری و نظارت بر گندزدایی سرویس‌های بهداشتی اعلام کرد.
مسئول گروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: علاوه بر ۳۳ هزار و ۶۶۰ مورد بازرسی بهداشت محیط از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی، صدور ۱۵ هزار و ۳۶۰ کارت تندرستی، انجام ۴۵۰ نمونه‌برداری میکروبی و شیمیایی و ۱۰۱ هزار و ۹۵۰ کلرسنجی از آب شرب، دیگر بخش خدمات بازرسان بهداشت محیط را در این ایام، شامل می‌شود.
انجام ۳۳۸ مورد نمونه‌برداری مواد غذایی و رسیدگی و پاسخگویی به هزار و ۸۷۶ مورد شکایات مردمی ثبت شده در سامانه ۱۹۰ در این ایام، دیگر مواردی بود که مسئول گروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی شیراز به آن‌ها اشاره كرد.
انتهای پیام

captcha