تخصیص مزایای ویژه برای دانش‌آموزان حافظ جزء 30 در کردستان
کد خبر: 3764128
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۴

تخصیص مزایای ویژه برای دانش‌آموزان حافظ جزء 30 در کردستان

گروه فعالیت‌های قرآنی- معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان از اختصاص امتیازات و مزایای ویژه‌ای برای دانش‌آموزان حافظ جزء سی قرآن کریم خبر داد.

تخصیص مزایای ویژه برای دانش‌آموزان حافظ جزء 30 در کردستان

مهدی نامدار، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: طرح ملی حفظ جزء سی قرآن کریم اولویت اول فعالیت‌های دینی و اعتقادی وزارت آموزش و پرورش در سال تحصیلی جاری است.
وی با تأکید بر بسترسازی انس بیشتر دانش‌آموزان با قرآن کریم افزود: به منظور ترغیب و تشویق دانش‌آموزان دوره ابتدایی به مشارکت فعال در این طرح، برای ورود به پایه هفتم مدارس نمونه دولتی متوسطه اول، امتیاز حفظ جزء سی‌ام قرآن کریم از 30 به 60 امتیاز افزایش می‌یابد.
نامدار بیان کرد: همچنین به منظور ایجاد انگیزه در دانش آموزان دوره متوسطه اول و دوم جهت مشارکت فعال در این طرح، برای پذیرش در پایه های هشتم، نهم، یازدهم و دوازدهم به صورت تکمیل ظرفیت در مدارس نمونه دولتی متوسطه اول و دوم، به غیر از شرایط دستورالعمل پذیرش دانش آموزان، دانش آموزانی که دارای گواهی جزء سی ام قرآن کریم باشند در اولویت پذیرش قرار می‌گیرند.
وی عنوان کرد: به منظور ترغیب و تشویق دانش‌آموزان دوره پیش دبستانی و ابتدایی به مشارکت فعال در این طرح، امتیاز حفظ جزء سی‌ام قرآن کریم برای ورود به مدارس شاهد از 15 به 30 امتیاز افزایش می‌یابد.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان از معافیت 40 درصدی هزینه ثبت‌نام دانش‌آموزان مدارس خاص(تیزهوشان) در صورت حفظ جزء سی‌ام قرآن کریم خبر داد واعلام کرد: به مدیران مدارس و فرهنگیان موفق در اجرای این طرح، لوح تقدیر اهدا می‌شود.
وی در پایان به مدیران مدارس شبانه روزی نیز توصیه کرد: با توجه به حضور شبانه روزی دانش‌آموزان به صورت خوابگاهی در این مدارس، حفظ جزء سی‌ام قرآن کریم در برنامه‌های اوقات فراغت سرپرستان خوابگاه‌ها قرار گیرد.
انتهای پیام

captcha