اجرای طرح «پیوند آسمانی» در همدان
کد خبر: 3764152
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۲

اجرای طرح «پیوند آسمانی» در همدان

گروه اجتماعی - رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان از اجرای طرح پیوند آسمانی در قالب تامین جهیزیه، کمک هزینه ازدواج خبر داد و گفت: این طرح با هزینه ای بالغ بر 15 میلیون تومان در شهرستان در حال اجرا است.

اجرای طرح پیوند آسمانی در همدان

به گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام سید علی حسینی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان، چهارشنبه، 23 آبان ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همزمان با اجرای طرح بصیرت عاشورایی در ماه محرم و صفر 40 نفر از مبلغان به اقصی نقاط شهرستان اعزام شدند.

وی افزود: روضه خوانی و عزاداری امام حسین(ع) در مناطق محروم و بی بضاعت با اعتباری بالغ بر144 میلیون تومان، اطعام عزاداران امام حسین(ع) در ایام تاسوعا، عاشورا و اربعین حسینی با توزیع 45 هزار پرس غذا از دیگر برنامه‌های این مجموعه بوده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان از خدمت رسانی موکب حضرت زینب(س) به مدت 10 شبانه روز به 40 هزار نفر از عزاداران امام حسین(ع)در مسیر بازگشت از پیاده روی اربعین خبر داد.

حجت‌الاسلام حسینی ادامه داد: کمک 100 میلیون تومانی به بیماران پروانه ای، صعب العلاج و سرطانی 32 روستای هدف، اجرای طرح تربیت حفاظ قرآن کریم با حضور 12 هزار قرآن آموز و حفظ مجازی قرآن با هزینه بالغ بر 50 میلیون تومان برای 700 نفر از حافظان قرآن کریم از دیگر برنامه‌های این مجموعه است.

 وی از اعزام زائران نیازمند و بی بضاعت به کربلای معلی با صرف هزینه 20 میلیون تومان، اجرای طرح زائران حرم رضوی ویژه 60 نفر از واجدین شرایط به مشهد مقدس و مساعدت 70 میلیون تومانی به مراسمات مذهبی شهر همدان خبر داد.

 رئیس اداره اوقاف و امور خیریه همدان بیان کرد: توزیع کفش و لباس ویژه محرومین به مبلغ 50 میلیون تومان و اجرای طرح دست‌های مهربانی در قالب کمک به نیازمندان با اهدا سبد کالا به ارزش 300 هزار تومان از اقدامات این مجموعه در حوزه کمک به فقرا است.

حجت‌الاسلام حسینی از اجرای طرح مهر تحصیلی همزمان با سراسر کشور با توزیع بسته‌های تحصیلی به ارزش 100 هزار تومان در بین دانش آموزان نیازمند و کمک به 150 دانش آموز نیازمند در 4 مدرسه منطقه حاشیه شهر به مبلغ 9 میلیون تومان خبر داد.

این مقام مسئول بیان کرد: اجرای طرح پیوند آسمانی در قالب تامین جهیزیه، کمک هزینه ازدواج و ... با هزینه ای بالغ بر 15 میلیون تومان، اجرای طرح مهر تندرستی در 32 روستا با کمک 200 میلیون تومانی به بیماران عادی و صعب‌العلاج و کمک 60 میلیون تومانی به نیازمندان حاضر در اداره اوقاف از برنامه‌های انجام شده در این اداره است.

ثبت 5 وقف به ارزش 600 میلیون تومان همزمان با دهه وقف در همدان

وی بیان کرد: برگزاری مسابقات قرآنی در سطح شهرستان با اعتبار بالغ بر 35 میلیون تومان، کمک 35 میلیون تومانی به طلاب نیازمند، مساعدت 150 میلیون تومانی به امام زادگان و بقاع متبرکه و کمک 800 میلیون تومانی به زوج‌های جوان با 120 واحد در اختیار این مجموعه از دیگر برنامه‌های قابل ذکر در این اداره است.

حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به اینکه از دهه وقف سال گذشته تا به اکنون 5 وقف جدید با مبلغ 600 میلیون تومان در شهرستان به ثبت رسیده است اظهار کرد: از این تعداد 3 وقف مرتبط به 8 ماهه نخست سال است.

وی از اجرای طرح نشاط معنوی با هزینه 30 میلیون تومان خبر داد و گفت: ساخت و بهره برداری از نمازخانه حسینیه امام زاده محسن (ع) به مساحت 300 متر مربع با هزینه بالغ بر 220 میلیون تومان و مرمت و ساخت مجدد گنبد امام زاده محسن(ع) با هزینه بالغ بر 80 میلیون تومان از اقدامات عمرانی ابن مجموعه است.

حجت‌الاسلام حسینی از ساخت و بهره برداری از 40 چشمه سرویس بهداشتی در آستان مقدس امام زاده محسن (ع) با هزینه بالغ بر 100 میلیون تومان و ساخت و بهره برداری از 35 چشمه سرویس بهداشتی در آستان مقدس شاهزاده حسین (ع) با هزینه بالغ بر 60 میلیون تومان خبر داد.

رئیس اوقاف همدان ابراز کرد: تخریب و بازسازی تربت خانه امام زاده گرجی (س) با مساحت 70 متر مربع وبا هزینه150 میلیون تومانی، تخریب و بازسازی بقعه امام زاده قاسم(ع) روستای انصار امام با هزینه بالغ بر 250 میلیون تومان، مرمت و اجرای کف سازی سرای حاج صفر خان با مشارکت میراث فرهنگی با هزینه بالغ بر 250 میلیون تومان از دیگر اقدامات این مجموعه است.

وی از ساخت حسینیه جانبی امامزاده اسماعیل(ع) فامنین، ساخت تربت خانه امامزاده ابوالحسن(ع) ماماهان با مساحت 70 متر مربع، ساخت بیش از 20 چشمه سرویس بهداشتی در مسجد جامع شهر همدان و تکمیل سایت جدید غسال خانه باغ بهشت در متراژ 110 متر مربع با ارزش یک میلیارد تومان خبر داد. 

حجت‌الاسلام حسینی اظهار کرد: ساخت 20 چشمه سرویس بهداشتی در آستان مقدس امامزاده محسن (ع) با هزینه بالغ بر 100 میلیون تومان و بازسازی سرویس‌های بهداشتی در محوطه باغ بهشت با هزینه بالغ بر 40 میلیون تومان از دیگر اقدامات عمرانی این مجموعه است. 

انتهای پیام

 

captcha