برگزاری پانزدهمین «یادواره شمس قریشی» در سنندج
کد خبر: 3764173
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۹

برگزاری پانزدهمین «یادواره شمس قریشی» در سنندج

گروه فرهنگی- معاون فرهنگی حوزه هنری کردستان از برگزاری پانزدهمین مراسم مولودی‌خوانی «یادواره شمس قریشی» به مناسبت هفته وحدت در 29 آبان ماه امسال در مسجد جامع شهر سنندج خبر داد.

برگزاری پانزدهمین «یادواره شمس قریشی» در سنندج

به گزارش ایکنا از کردستان، آرمان نصراللهی، معاون فرهنگی حوزه هنری کردستان امروز، 24 آبان ماه در یکصد و نهمین جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی استان کردستان اظهار کرد: برای پانزدهمین بار در 29 آبان ماه امسال در مسجد جامع شهر سنندج مراسم مولودی‌خوانی و یادواره شمس قریشی برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه این مراسم هر ساله با استقبال گسترده مردم همراه بوده است، افزود: هیچگونه تبلیغاتی برای برپایی این مراسم در استان صورت نگرفته و انجام نخواهد شد چرا که مردم خود پیگیر برگزاری این مراسم معنوی هستند.
معاون فرهنگی حوزه هنری استان کردستان عنوان کرد: سال گذشته این مراسم به میزبانی مسجد قبای سنندج با حضور 20 هزار نفر از مردم شهر سنندج برگزار شد و پیش‌بینی می‌شود امسال نیز با همین استقبال مردمی شاهد برگزاری این مراسم معنوی باشیم.
وی با اشاره به اینکه حوزه هنری استان گلچینی از مراسم سال گذشته را تدوین و در مراسم امسال بین عموم مردم توزیع خواهد کرد، بیان کرد: چاپ مولودنامه و معراج‌نامه شمس قریشی و رونمایی از آن در ماه ربیع‌الاول از دیگر برنامه های این ایام است.
نصراللهی اعلام کرد: برپایی نمایشگاه سرزمین وحی برای نخستین بار در سنندج و برپایی نمایشگاه کتاب در سینما بهمن سنندج نیز از دیگر برنامه‌هایی است که در حال انجام است.
وی عنوان کرد: به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی دو عنوان کتاب کُردی نیز در سنندج رونمایی خواهند شد و علاوه براین متناسب با ایام ماه ربیع‌الاول و هفته وحدت برنامه‌های مذهبی دیگری در سایر نقاط استان برگزار می‌شوند.
نورعلی خزاعی، رئیس شورای هیئات مذهبی کردستان نیز در این جلسه با تقدیر از فعالیت ستاد شئون استان اظهار کرد: در ماه ربیع‌الاول تبلیغات اسلامی کردستان و هیئات مذهبی استاندر راستای گسترش پیام وحدت و انسجام برنامه‌های مختلفی را در سطح استان اجرا خواهند کرد.
وی عنوان کرد: با توجه به مناسبت‌های این ایام از جمله ازدواج حضرت پیامبر اکرم(ص) و حضرت خدیجه (س)، ولادت پیامبر و ولادت امام صادق(ع) لازم است برنامه‌ریزی لازم برای اجرای برنامه‌هایی در این زمینه‌ در سطح استان تدوین و اجرا شود.
وی تهیه و توزیع پنج هزار برگ پوستر اربعین حسینی، توزیع سه هزار جلد کتابچه راهنمای زائر در محل موکب اربعین و برپایی شش موکب اربعین در استان را از جمله اقدامات کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین در استان دانست.
یادآور می شود؛ در این جلسه نمایندگان سایر ادارات استان نیز برنامه‌های ماه ربیع‌الاول به ویژه هفته وحدت را در سطح استان اعلام کردند.
انتهای پیام

captcha