وقف، پشتوانه های تبلیغ اسلام و ارزش های دینی است
کد خبر: 3764180
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۵
معاون فرهنگی اداره کل اوقاف هرمزگان:

وقف، پشتوانه های تبلیغ اسلام و ارزش های دینی است

گروه فرهنگی- معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان هرمزگان با بیان اینکه یکی از پشتوانه‌های تبلیغ اسلام وقف است گفت: اسلام و ارزش‌های دینی با پشتوانه محکمی نظیر وقف محفوظ مانده و رشد پیدا کرده است.

پشتوانه های تبلیغ اسلام و ارزش های دینی وقف است

به گزارش ایکنا از هرمزگان همایش یاوران وقف روز چهارشنبه ۲۳ آبان ماه با حضور جمعی از مسئولان و واقفان در محل سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان رودان برگزار شد.
حجت الاسلام والمسلمین مصطفی آزادی معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان هرمزگان در این همایش مهم‌ترین هدف سازمان اوقاف و امور خیریه را اجرای امینانه نیات واقفان است اظهار کرد: همزمان با دهه وقف، همایش یاوران وقف به منظور تجلیل از واقفان، خیران و متولیان نمونه این شهر برگزار می‌شود.
معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان هرمزگان هدف از برگزاری این همایش را آشنایی جامعه با چهره‌های نیکوکار در ترویج فرهنگ وقف و خیرخواهی دانست، افزود: ترویج فرهنگ وقف از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و در این راستا یاوران وقف نقش بسیار مهمی بر عهده دارند.
وی اولین و مهم‌ترین مزیت «وقف مشارکتی» را گسترش فرهنگ وقف به تمامی سطوح درآمدی جامعه دانست و اضافه کرد: افراد می‌توانند با هر درجه از تمکن مالی، در وقف شرکت کنند چنانچه با هم خواهیم توانست به صورت گروهی در یک عمل صالح سهیم شویم.
حجت الاسلام و المسلمین مصطفی آزادی با بیان اینکه یکی از پشتوانه‌های تبلیغ اسلام وقف است ادامه داد: اسلام و ارزش‌های دینی با پشتوانه محکمی نظیر وقف محفوظ مانده و رشد پیدا کرده است.
معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان هرمزگان با اشاره به اینکه واقفان در گذشته خیلی دید مثبتی نسبت به آینده داشتند و امروز ثمرات وقف در هر حوزه‌ای را می‌بینیم اظهار کرد: امام صادق (ع) می‌فرماید مردم به امنیت، سلامت و رفاه احتیاج دارند.
وی با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های وقف چند بعدی بودن آن است، تصریح کرد: وقف ماهیت اقتصادی داشته، هدف اجتماعی و انسانی دارد و انگیزه‌های تربیتی و معنوی واقفان را نیز به دنبال خواهد داشت.
حجت الاسلام آزادی با بیان اینکه رفتار مسئولانه اجتماعی در این زمینه موثر است، ابراز کرد: انسان‌ها دارای پنج دسته نیاز‌های مادی و معنوی هستند در حالی که همه این نیاز‌های پنج گانه در نظام وقف قابل شناسایی بوده اند، وقف نیاز‌های اجتماعی مردم را تامین می‌کند و موجب تقویت روابط انسانی و تکریم واقفان خواهد شد.
امام جمعه شهر رودخانه نیز در این همایش با تقدیر از خدمات بی بدیل اوقاف شهرستان رودان در ترویج فرهنگ وقف بیان کرد: وقف یک احسان بدون ریا است که نام واقف را جاودان میکند.
حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم شریفی با بیان اینکه مسئولان باید به این سه موضوع به‌عنوان یک کالای اساسی نگاه کنند بیان کرد: وقف رفاه می‌آورد و تا زمانی که از این موقوفه استفاده می‌شود، ثوابش نثار واقف خواهد شد.
وی در پایان با اشاره به اینکه امروز بیش از پیش باید فرهنگ وقف وموقوفات گذشته را احیا کنیم گفت: متولیان وقف وظیفه سنگینی بر عهده دارند و حفظ و نگهداری یک موقوفه بسیار اهمیت دارد و نظارت بر متولیان موضوع مهمی است که باید توسط ناظران موقوفات به‌صورت دقیق انجام شود.
انتهای پیام

captcha