موانع توسعه بقاع متبرکه سیستان بررسی شد
کد خبر: 3764190
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۱

موانع توسعه بقاع متبرکه سیستان بررسی شد

گروه اجتماعی - نشست بررسی موانع توسعه بقاع متبرکه سیستان، صبح امروز با حضور جمعی از علما، مسئولان استانی و معتمدان محلی در شهرستان زابل برگزار شد.

موانع توسعه بقاع متبرکه سیستان بررسی شد

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، نشست بررسی موانع توسعه بقاع متبرکه سیستان، صبح امروز با حضور جمعی از علما، مسئولان استانی و معتمدان محلی در شهرستان زابل برگزار شد.
حجت‌الاسلام مجتبی اشرفیان، امام جمعه شهر علی اکبر از توابع شهرستان زابل در این نشست بیان کرد: برای ترویج وقف در جهت نیازهای روز جامعه به ویژه کاهش آسیب‌های اجتماعی و فاصله طبقاتی، ایجاد انگیزه در واقفان به ویژه در مناطق کم برخوردار از اهمیت بالایی برخودار است.
وی ادامه داد: استقبال زائران در مناسبت‌های مختلف، به‌ویژه ایام نوروزی و در قالب طرح آرامش بهاری، چشمگیر است، با این حال، امکانات رفاهی بقاع پاسخگوی این حجم از زوار نیست.
امام جمعه شهر علی اکبر همچنین بر لزوم توجه ویژه و تسریع در ساخت و توسعه بقاع متبرکه منطقه به ویژه بقعه خواجه مهدی واقع در کوه خواجه تأکید کرد و ایجاد امکانات و ساخت رواق‌های مناسب برای مسافران و زائران با همکاری بیشتر اداره کل اوقاف و اداره کل میراث فرهنگی را خواستار شد.
حجت‌الاسلام محسن مؤمنی‌مقدم، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان نیز در این نشست اظهار کرد: در راستای فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، توسعه و عمران بقاع متبرکه در اولویت این اداره کل قرار دارد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان افزود: در بقاع متبرکه بی‌بی دوست و سید باقر زابل اقدامات خوبی صورت گرفته و مشکلات تا حدی رفع شده است؛ امیدواریم این اقدامات در بقعه خواجه مهدی صورت گرفته و مثمر ثمر واقع شود.

انتهای پیام

captcha