پیوست‌های فرهنگی در معماری شهرها مورد توجه قرار گیرد
کد خبر: 3764219
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰

پیوست‌های فرهنگی در معماری شهرها مورد توجه قرار گیرد

گروه اجتماعی- استاندار آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه باید به پیوست‌های فرهنگی و زیبا خواهی در معماری و فعالیت‌های شهرسازی توجه داشته باشیم، اظهار کرد: محور فعالیت‌های ما باید در راستای توجه به آرامش روحی و روانی بشریت باشد.

پیوست‌های فرهنگی در معماری مورد توجه قرار گیرد

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، مجید خدابخش استاندار آذربایجان‌شرقی، امروز در نخستین همایش بین المللی «معماری و شهرسازی جهان اسلام در عصر جهانی شدن» در دانشگاه هنر تبریز با بیان اینکه باید به پیوست‌های فرهنگی و زیبا خواهی در معماری و فعالیت‌های شهرسازی توجه داشته باشیم، اظهار کرد: محور فعالیت‌های ما باید در راستای توجه به آرامش روحی و روانی بشریت باشد.
وی با اشاره به اینکه برگزاری این نوع گردهمایی‌ها در این مقطع زمانی از چند جهت حائز اهمیت است، گفت: شهر تبریز در سال ۲۰۱۸ میلادی به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای جهان اسلام انتخاب شده است و برگزاری رویدادهای از این دست برای معرفی ظرفیت‌های اسلامی این شهر که بیشتر فرهنگی و هنری است، نقش اساسی ایفا می کند.
خدابخش، با تاکید بر اینکه بررسی معماری و شهرسازی جهان اسلام در عصر جهانی شدن موضوع مهمی است که این همایش به آن می پردازد، گفت: پرداختن به موضوع هنر اسلامی و شهرسازی اسلامی در زمانی که دنیا به دهکده جهانی تبدیل می شود بسیار مهم است.
استاندار آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: کشورهای اسلامی زمانی که تمام توجه خود را به اقتصاد و انبوه سازی داده بود فرهنگ و هنر اسلامی را از یاد برد.
خدابخش با بیان اینکه ساختمان‌های تاریخی تبریز جای خود را به آپارتمان‌های به دور از زیبا بینی و سرشار از انبوه سازی داده است، اذعان کرد: معماری هنر است و نباید فرهنگ و هویت شهر را با ساختمان‌ها و سازه های امروزی و احداث خیابان های عریض خراب کنیم.
وی افزود: پرورش و تربیتی که محله‌های قدیمی روی انسان‌ها داشت سازه‌های امروزی ندارند و سبب شده است بشر آرامش خود را از دست بدهد.
استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه محو شدن زیبایی و آرامش و هویت بومی در میان انبوه سازی‌ها، یکی از معضلات شهرها است، اظهار کرد: شهرسازی فن و مهارت و هنر است و سوق دادن آن به سمت مهندسی صرف، سبب به فراموشی سپردن اصول اجتماعی شده است.
خدابخش تاکید کرد: معماری و شهرسازی اسلامی در دنیایی که ساخت و سازها به سرعت در حال مدرن شدن است نیاز مهمی است که صاحبنظران و متخصصان و مدیران شهری باید برای رعایت و اجرایی شدن آن همت کنند.

انتهای پیام

captcha