توکل به خدا، توسل به پیغمبر و تمسک به قرآن کریم سه مولفه‌ زندگی سعادت‌مند
کد خبر: 3764228
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۱

توکل به خدا، توسل به پیغمبر و تمسک به قرآن کریم سه مولفه‌ زندگی سعادت‌مند

گروه فعالیت‌های قرآنی- دبیر شورای گسترش و ترویج قرآن مازندران گفت: توکل به خدا، توسل به پیغمبر و تمسک به قرآن کریم سه مولفه‌ای است که انسان می تواند با رعایت آن سعادت ئنیا و آخرت را نصیب خود کنند.

توکل به خدا، توسل به پیغمبر و تمسک به قرآن کریم سه مولفه‌ای زندگی سعادت‌مند

به گزارش ایکنا از مازندران حجت‌الاسلام یوسف یوسف پور دبیر شورای گسترش و ترویج قرآن مازندران امروز 24  آبان ماه  در مراسم تجلیل از حافظان قران کریم استان مازندران،  با اشاره به حدیث ثقلین، گفت: پیامبر دو امانت را در بین مردم قرار داد یکی بزرگ و یکی کوچک که امانت کوچک قرآن است و امانت بزرگ عترت و اهل بیت هستند که یکسره در خدمت قرآن بودند.

وی افزود: افتخار بزرگی است ، که هر کس بتواند هر جا با این کتاب همراه شود.

دبیر شورای گسترش فعالیت‌های قرانی مازندران با بیان اینکه فعالان قرآنی هیچگاه به دنبال تحسین و تشویق دیگران نیستند، تصریح کرد: جایگاه یک فرد مأنوس با قرآن چنان رفیع است که انتظار مادی از افراد به جایگاه آنها لطمه می‌زند اما  این موضوع به معنی این نیست که مسئولان از وظایف خود نسبت به قرآنیان کوتاهی کنند.

وی با اشاره به زندگی علامه طباطبایی و زندگی امام(ره)، ادامه داد: آنها خود را همیشه در محضر خدا می‌دانستند و از گفتن سخنان لغو پرهیز داشتند.

یوسف پور عنوان کرد:  حافظان و حاملان قران باید در همه حال جضور قلب داشته باشند و  این   انس با قرآن را حفظ کنند تا بتوانید در قیامت در جایگاه شفاعت‌کننده قرار گیرند.

وی افزود: توکل به خدا، توسل به پیغمبر و تمسک به قرآن کریم  سه مولفه‌ای است که انسان با رعایت آن می‌توانند سعادت را نصیب خود کنند. 

در ادامه سعید قربانی رئیس دارالقرآن مازندران  با تشکر از دغدغه‌های قرآنی حجت‌الاسلام یوسف‌پور، گفت: قرآن بالاترین انگیزه برای ما است و موفقیت ما در داشتن نگاه قرآنی است.وی افزود: باید تجلیل از حافظان، قاریان و پیشکسوتان قرآنی در جامعه فرهنگ سازی شود.

در پایان  این مراسم از سیده مرضیه تقیان از نکا، عبدالله قجقی از ساری، مهنا دیندار از نکا، عطیه بغدادی از قائمشهر، امیر حسین زرگری از نکا، فاطمه شکیبا از بهشهر مریم مقیمی از بهشهر و ربابه فغانی از نکا تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام

captcha