118 روایت معصومین(ع) منقول از حضرت عبدالعظیم است
کد خبر: 3764248
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۹

118 روایت معصومین(ع) منقول از حضرت عبدالعظیم است

کانون خبرنگاران نبأ ــ معاون امور روحانیان آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) گفت: این مقام بزرگوار با 4 واسطه از نوادگان امام حسن مجتبی‌(ع) محسوب می‌شوند و حدود 118 روایت هم از ائمه اطهار(ع) نقل کرده‌اند، لذا از راویان و محدثان موثق به‌شمار می‌روند که دارای شخصیت علمی و جهادی بودند.

زیارت حضرت عبدالعظیم موجب الگوگیری شیعیان می‌شود

به گزارش خبرنگار کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد تقدیری، معاون امور روحانیان و حوزه‌های علمیه آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در جمع خبرنگاران ضمن تبریک ماه ربیع‌الاول و شهادت امام حسن عسکری(ع)، این ماه را بهار سال قمری دانست و گفت: شهرستان ری دارای دو بهار است یکی ربیع‌الاول، آغاز سال قمری ما شیعیان و دیگری میلاد حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) است که در واقع ایشان در چهارم ربیع‌الثانی سال ۱۷۳هجری در شهر مدینه چشم به جهان گشودند.
وی در وصف مقام حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) بیان کرد: آن حضرت افتخار شاگردی امام جواد(ع)، امام هادی(ع) و امام حسن عسكری(ع) و دیدار و همنشینی با 5 امام را داشتند و دوره امامت آنان را درک کرده‌اند، ابوالقاسم عبدالعظيم بن عبدالله بن علي بن حسن بن زيد بن حسن بن علي بن ابیطالب(ع) به همین واسطه یکی از افتخارات شهرستان ری در ایران محسوب می‌شود که با نام سیدالکریم(ع) شهرت دارد.
حجت‌الاسلام تقدیری افزود: این مقام بزرگوار با 4 واسطه از نوادگان امام حسن مجتبی‌(ع) محسوب می‌شوند و حدود 118 روایت هم از ائمه اطهار(ع) نقل کرده‌اند، لذا از راویان و محدثان موثق به‌شمار می‌روند که دارای شخصیت علمی و جهادی بودند.
وی با بیان حدیثی به جایگاه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) اشاره کرد و گفت: فردی نزد امام هادی(ع) رفت و بیان کرد که از شهر ری به سمت کربلا روانه شده است، امام تا این موضوع را شنیدند، فرمودند: اگر عبدالعظیم حسنی(ع) را زیارت می‌کردی معادل زیارت امام حسین(ع) بود.
معاون امور روحانیان آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) اضافه کرد: در معنای این روایت می‌توان گفت که مزار امام حسین(ع) موجب الگوگیری شیعیان در جهان می‌شود و بارگاه عبدالعظیم(ع) باعث الگودهی آنان در شهرستان ری است.
وی خاطرنشان کرد: در هفته گرامیداشت ولادت حضرت عبدالعظیم(ع) در 20 آذرماه سال جاری برنامه‌های متعددی از سوی معاونت حوزه ‌های علمیه آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) خواهیم داشت.
معاون حوزه‌های علمیه آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در ادامه به تشریح برنامه‌های ولادت حضرت عبدالعظیم(ع) پرداخت و افزود: هر ساله جمعی از روحانیون و ائمه جمعه شهرستان ری دیداری در ذیل تبریک با آیت‌الله محمدی ری شهری، تولیت آستان خواهند داشت و از سخنان وی بهره می‌برند، امسال نیز مانند گذشته بیش از 300 نفر از آنان در این مراسم حضور خواهند داشت، همچنین این معاونت جداگانه از علمای داخل شهرستان که به علت کسالت و بیماری در خانه بستری هستند، عیادت خواهد کرد.
وی عنوان کرد: در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) روحانیون به هنگام برپایی نماز جماعت ظهر و عصر، مغرب و عشا، در بین دو نماز اقدام به سخنرانی‌های کوتاه درباره شأن و مقام این حضرت برای مردم و زائران می‌کنند.
رئیس مرکز نجوم ستاد استهلال استان تهران از برنامه‌های ویژه در هفته ولادت در این مجموعه خبر داد و گفت: بازدید مردم و زوار حرم از آسمان نمای مرکز نجوم در روز ولادت رایگان است و طی آن هفته به صورت نیم‌بها خواهد بود.

انتهای پیام

captcha