برگزاری جشنواره بین‌المللی میلاد النبی(ص) در تونس
کد خبر: 3764260
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۲

برگزاری جشنواره بین‌المللی میلاد النبی(ص) در تونس

گروه بین‌الملل ـ به مناسبت فرارسیدن ولادت حضرت رسول اکرم(ص)، جشنواره بین‌المللی میلاد النبی(ص) در شهر قیروان تونس برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ اين جشنواره بین‌المللی از امروز، 24 آبان ماه تا 29 آبان با حضور میهمانان و هنرمندانی از کشورهای عربی برگزار خواهد شد.

این جشنواره دومین جشنواره بین‌المللی است که به مناسبت ولادت پیامبر اسلام(ص) و توسط انجمن بزرگداشت میلادالنبی(ص) قیروان و با همکاری وزارت امور دینی، وزارت فرهنگ و وزارت گردشگری تونس در شهر قیروان، آغاز به كار می‌کند.

جشنواره پنج‌روزه میلاد النبی‌(ص) شامل برنامه‌هایی همچون اجرای سرودهای روحانی و  موسیقی صوفی، برگزاری نمایشگاه خوشنویسی، نمایشگاه کتاب، نشست‌های علمی، عرضه آثار اسلامی و برگزاری مسابقات نقاشی و ورزشی برای جوانان، نوجوانان و کودکان است.

به همین مناسبت اداره جشنواره میلاد النبی روز سه‌شنبه بيست‌ودوم آبان‌ماه در خیابان اصلی پایتخت تونس، مراسمی را برای معرفی، تبلیغ و همچنین آمادگی در راستای برگزاری این جشنواره برگزار كرد.

در این مراسم یک‌ روزه ضمن اجرای نمایش توسط گروه‌های هنری، صنایع دستی و انواع غذاهای قیروان در معرض دید علاقمندان و حاضران قرار گرفت. از دیگر برنامه‌های این روز نواختن آهنگ‌های محلی، مراسم رقص سنتی و اسب سواری بود.

محمد اسدی‌موحد، رایزن فرهنگی ایران در تونس به دعوت از مسئولان برگزارکننده این برنامه، در این مراسم حاضر شد و با برخی هنرمندان و مجریان جشنواره گفت‌وگو کرد.

گفتنی است؛ برگزاری مراسم میلادالنبی‌(ص) در تونس یکی از مهم‌ترین آیین‌های‌ دینی و سنتی مردم تونس است و آنها به دليل عشق و علاقه به ساحت مقدس نبی مکرم اسلام(ص)، ایام ولادت پیامبر(ص) را جشن می‌گیرند و این جشن با حضور رئیس جمهور، مسئولان دولتی و بعضی از میهمانان خارجی برگزار می‌شود.

انتهای پیام

 

captcha