یاوران وقف در کردستان تجلیل شدند
کد خبر: 3764294
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۳

یاوران وقف در کردستان تجلیل شدند

گروه فرهنگی- همایش «یاوران وقف» در راستای تجلیل از مروجان سنت حسنه وقف امروز، 24 آبان ماه در مرقد امامزاده پیرمحمد سنندج برگزار شد.

یاوران وقف در کردستان تجلیل شدند

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام مصطفی نوروزی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان امروز، ۲۴ آبان ماه در همایش یاوران وقف که در مرقد امامزاده پیرمحمد سنندج برگزار شد، اظهار کرد: بیش از ۲ هزار موقوفه و بیش از ۱۸ هزار رقبه در سطح استان توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه مدیریت می‌شود.
وی با اشاره به اینکه یکی از معضلات ما در استان کردستان عدم تنوع نیات است، افزود: در گذشته در استان کردستان بیشتر بر روی وقف با نیات مساجد تاکید شده است و بیش از ۹۵ درصد از موقوفات و درآمد آن‌ها مربوط به مساجد است..
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان اعلام کرد: در سطح کشور بیش از ۷۷۰ نیت وجود دارد اما در استان کردستان حدود ۲۰ الی ۲۵ نیت تاکنون صورت گرفته است.
وی اعلام کرد: در راستای ترویج نیات جدید و فرهنگ وقف جشنواره‌های متعددی در استان برگزار شده و «ایستگاه‌های همه واقف باشیم» هم دایر شده است.
حجت‌الاسلام نوروزی ادامه داد: توسط اداره اوقاف نیات جدید و وقف‌هایی که در استان نیاز بود احصا شده و واقفان با مشورت از کارکنان این اداره می‌توانند به سمت وقف‌های جدید گام بردارند.
وی با اشاره به اینکه کردستان در زمینه قرآنی دارای ظرفیت‌های بسیاری است، گفت: چرا باید در این استان وقف قرآنی نداشته باشیم یا اگر هست بسیار درآمد ناچیزی دارد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان با تأکید بر اینکه می‌توانیم از محل کمک خیرین و ایجاد موقوفات جدید به سمت نیات جدید برویم، عنوان کرد: سه پروژه سرمایه گذاری در عرصه‌های وقفی را در استان شروع کرده‌ایم که امیدواریم در آینده هم بتوانیم این کار را توسعه دهیم.
وی یادآور شد: ترویج فرهنگ وقف نیازمند فرهنگ سازی است و در حوزه‌های سلامت و درمان، ازدواج جوانان، کمک به محرومان و مسایل آموزشی هم نیاز هست وقف داشته باشیم.
انتهای پیام

captcha