واقفان اموال خود را آگاهانه و در راستای نیات روز جامعه وقف کنند
کد خبر: 3764298
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۲

واقفان اموال خود را آگاهانه و در راستای نیات روز جامعه وقف کنند

گروه اجتماعی- مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با بیان اینکه بهره‌مندی واقفان از مشورت کارشناسان موجب شناسایی نیازهای روز در زمینه وقف اموال می‌شود، تاکید کرد: واقفان باید آگاهانه و در راستای نیات روز جامعه اموال خود را وقف کنند.

واقفان اموال خود را آگاهانه و در راستای نیات روز جامعه وقف کنند

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام حسن منتظری، مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور امروز، 24 آبان ماه در همایش «یاوران وقف» اظهار کرد: قرآن کریم انسان را به انفاق از بهترین اموال خود توصیه می‌کند و این نشان از اهمیت والای احسان، انفاق و وقف در اسلام دارد.
وی مال دوستی و توجه به دنیا را جزء ذات انسان دانست و افزود: کسانی که مال خود را وقف می‌کنند، یک اعتقاد جاودانه و نگاه آخرتی، باقیات و صالحاتی دارند و وقف را به عنوان یک احسان ماندگار می‌بینند.
مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با بیان اینکه بهره‌مندی واقفان از مشورت کارشناسان موجب شناسایی نیازهای روز در زمینه وقف اموال می شود، تاکید کرد: واقفان باید آگاهانه و در راستای نیات روز جامعه اموال خود را وقف کنند.
وی اعلام کرد: سنت حسنه وقف از اجر معنوی بسیاری برخوردار است و در حقیقت نوعی معامله با خداست و می‌تواند به عنوان یک اصل جاودان و صدقه جاریه در جامعه ماندگار باشد.
حجت‌الاسلام منتظری یادآور شد: استفاده از موقوفات فقط در حوزه نیت واقف جایز است البته اوقاف و امور خیریه کردستان در راستای اجرای نیت امینانه واقفان بسیار خوب عمل کرده است.
یادآور می‌شود، در این همایش تعدادی از واقفان، متولیان، هیات امنا و خدام مساجد استان کردستان به مناسبت دهه وقف؛ مورد تجلیل قرار گرفتند.
انتهای پیام

captcha