کتابخوانی پلی به سوی رشد علمی است
کد خبر: 3764318
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۷

کتابخوانی پلی به سوی رشد علمی است

گروه فرهنگی- نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با اشاره به پایین بودن سرانه مطالعه در کشور گفت: انسان می‌تواند با مطالعه کتاب خود را از نظر علمی رشد دهد و هر چه از نظر علمی رشد کند، در قیامت به او درجه می‌دهند.

کتابخوانی پلی به سوی رشد علمی است

به گزارش ایکنا از اصفهان، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی و فرهنگی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، آیت ‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در دیدار با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان با تاکید بر ارزش کتاب و کتابخوانی اظهار کرد: میزان مطالعه مردم ایران ادر مقایسه با سایر کشورهای جهان اندک و مایه تاسف است که انسان‌ها از ظرفیت ارزشمند کتاب استفاده نمی‌کنند.
وی افزود: انسان می‌تواند با مطالعه کتاب خود را از نظر علمی رشد دهد و از زمانی که نوشتن در بشر رونق گرفت، به ویژه در زمان پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) و با جمع ‌آوری تجربیات بشری در قالب کتاب، نسل‌های آینده از آن بهره جستند.
نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اصفهان ا بیان اینکه بنا بر فرمایش رهبر انقلاب بدترین تنبلی در مطالعه کردن است، افزود: خداوند در قرآن کریم، بر قلم و نوشتن قسم خورده، چراکه این موضوعات عظمت داشته است، همچنین منظور از کلمه اعمی در این آیه «وَمَنْ کَانَ فِی هَذِهِ أَعْمَى فَهُوَ فِی الْآخِرَهِ أَعْمَى» نقص جسمی نیست، بلکه منظور این است که کسی که در این دنیا چیزی نمی‌فهمد ، در آن دنیا نیز همین‌گونه است.
آیت‌الله طباطبایی‌نژاد با بیان اینکه افراد عالم در مقایسه با ندانسته‌ها، جهل فراوانی دارند، تصریح کرد: انسان هر چه از نظر علمی رشد کند، در قیامت به او درجه می‌دهند، چراکه علم چیزی است که برای ابدیت ما کاربرد دارد.
در ابتدای این دیدار ، امیر هلاکویی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان با ارائه گزارشی اظهار کرد: همزمان با 30 آبان مراسمی با همکاری شهرداری نجف‌آباد با محوریت شهید حججی که شهید فعال کتاب و کتابخوانی بوده‌اند، برگزار می‌شود.
وی افزود: هفته کتاب امسال با عنوان «حال خوش خواندن» نام‌گذاری شده و 1200 برنامه فرهنگی در استان اصفهان تدارک دیده است.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان گفت: 182 کتابخانه نهادی، 110 کتابخانه مشارکتی و 4 کتابخانه مستقل در استان اصفهان وجود دارد و جزء استان‌هایی هستیم که بیشترین کتابخانه را داریم، همچنین 3 میلیون و 200 هزار جلد کتاب در کتابخانه‌ها موجود است و 200 هزار نفر عضو فعال مشغول استفاده از خدمات کتابخانه‌های عمومی هستند.
هلاکویی ادامه داد: از سال 1395 تا کنون 4 هزار تجهیزات کتابخانه‌ای خریداری شده و تا 90 درصد از نیاز کتابخانه‌های عمومی استان برطرف شده است، همچنین حدود 300 هزار کتاب از سال 1395 تا کنون از ظرفیت خیران، مؤسسات و مردم جذب شده است.

وی با بیان اینکه 33 هزار نفر در جشنواره کتابخانه رضوی در استان اصفهان شرکت کردند، گفت: 20 باب کتابخانه توسط خیران ساخته شده که آماده واگذاری به نهاد کتابخانه‌های استان اصفهان است، همچنین شهرستان کاشان به عنوان پایتخت کتاب کشور انتخاب شده است.
انتهای پیام

captcha