تئاتر مسجدی و مذهبی نیازمند توجه ویژه مسئولان است
کد خبر: 3764387
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۱

تئاتر مسجدی و مذهبی نیازمند توجه ویژه مسئولان است

گروه فرهنگی- سرپرست معاونت فرهنگی ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور با بیان اینکه استقبال کم‌نظیر مردم از تئاتر هنری و مسجدی پیامی برای مسئولان هنری کشوری است، گفت: مسئولان هنری کشور باید به تئاتر مسجدی و مذهبی توجه بیشتری داشته باشند.

استقبال کم‌نظیر مردم از تئاتر پیامی برای مسئولان است

به گزارش ایکنا از یزد، سعید سعادتی، سرپرست معاونت فرهنگی ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور شب گذشته، 24 آبان‌ماه در بازدید از تئاتر عاشورایی «آزادراه» کانون فرهنگی هنری حضرت رقیه(س) یزد اظهار کرد: استقبال کم نظیر مردم از تئاتر هنری و مسجدی پیامی برای مسئولان هنری کشوری است.
وی افزود: این تئاتر مسجدی به نوعی توانسته تئاتر حرفه‌ای را با تئاتر صحنه ای ترکیب کند به گونه‌ای که هر مخاطبی خود را در صحنه حس می کند و به صورت میدانی است.
سرپرست معاونت فرهنگی ستاد عالی کانون های مساجد کشور بیان کرد: این استقبال پرشور مردمی و برگزاری چند سانس در یک شب می‌تواند پیامی برای مسئولان هنری کشور باشد که بیشتر توجه به تئاتر مسجدی و مذهبی داشته باشند.
سعادتی تصریح کرد: این تئاتر به گونه ای راه را به افرادی که گذشته را انکار می‌کنند نشان می دهد و به نوعی پیوند بین عاشورا و اکنون است.
وی افزود: استفاده از بازیگران مختلف در این تئاتر می‌تواند از ویژگی‌های دیگر باشد به نحوی که استفاده از خرسال و بانوان می تواند ارتباط خوبی را با مخاطب برقرار کند و هر گروه سنی را نیز به درون خود بکشاند.
سرپرست معاونت فرهنگی ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور ادامه داد: این تئاتر نشان داد که می توان با کمترین امکانات کارهای فاخر و ارزشمند هنری و مسجدی تولید کرد و مخاطبان را به خود جذب کرد.
سعادتی ادامه داد: ویژگی دیگر این تئاتر در هم آمیختن مخاطبین مختلف بود به گونه ای که می توان از آن به عنوان مخاطبان رنگین کمان نام برد و به صورت خانوادگی از قشرهای مختلف را به سمت خود کشانده است.
وی در پایان گفت: ما از فعالیت های کانون حضرت رقیه(س) و دبیرخانه کانون های مساجد یزد تشکر می کنیم و همچنین معتقدیم که با حمایت های نهادهای مختلف مانند شورای شهر می توان این کارها را به عنوان الگویی در سطح کشور معرفی کرد.

انتهای پیام

captcha