جذب سرمایه‌گذار؛ قدمی در راستای تقویت گردشگری همدان
کد خبر: 3764395
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۸

جذب سرمایه‌گذار؛ قدمی در راستای تقویت گردشگری همدان

گروه اجتماعی ـ رئیس کمیسیون شهرسازی معماری شورای اسلامی شهر همدان بیان کرد: در الگو‌برداری از دیگر شهرها می‌توان موارد را بومی‌سازی کرد و قدم‌های مثبتی در راستای تقویت بخش گردشگری و جذب سرمایه‌گذاران برداشت.

جذب سرمایه گذار؛ قدمی در تقویت گردشگری همدان

به گزارش ایکنا از همدان، به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهرهمدان، کامران گردان، رئیس شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه همدان استانی با ظرفیت‌های بالای سرمایه گذاری و گردشگری است، افزود: حمایت از سرمایه‌گذار باعث ایجاد انگیزه در امر سرمایه‌گذاری بخش خصوصی می‌شود و در این زمینه باید ریسک پذیر بود چرا که در توسعه و آبادانی شهر و استان بسیار تأثیرگذار است.

گردان با اشاره به تغییر زمان برگزاری اجلاس مجمع مشورتی رؤسای شوراهای اسلامی شهرها و مراکز استان‌ها و شهرداران کلان در همدان یادآور شد: این اجلاس در روزهای هشتم و نهم آذر‌ماه برگزار می‌شود.

وی برگزاری این اجلاس را در راستای هم‌اندیشی و احصاء و رفع مشکلات شوراها و شهرداری‌ها حائز اهمیت دانست.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان در ادامه سخنانش با  اشاره به اهمیت سرمایه انسانی در توسعه و آبادانی شهر بر رعایت عدالت در پرداخت حقوق کارکنان شهرداری تاکید کرد و افزود: با توجه به شرایط اقتصادی و وضعیت معیشت کارگران شهرداری، لازم است در پرداخت حقوق این نیروهای زحمت کش عدالت رعایت شود.

گردان با تأکید بر پرداخت به موقع حقوق کارگران شهرداری، اضافه کرد: مدیریت منابع انسانی، نخستین شاخصه در عدالت‌محوری است که این امر باید در شهرداری مورد توجه قرار گیرد.

وی نیروی انسانی را مهم‌ترین سرمایه سازمان‌ها دانست و افزود: هرچه سرمایه انسانی از کیفیت مطلوب و بالاتری برخوردار باشد، موفقیت، بقا و ارتقاء سازمان بیشتر خواهد شد، بنابراین توجه به  بهبود کیفی منابع انسانی در سازمان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، زیرا این اقدام منافع دوجانبه‌ای برای سازمان و افراد در پی دارد.

در ادامه جلسه رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهرهمدان با اشاره به سفر اعضای کمیسیون به شهرهای مختلف گفت: این سفرها در راستای تبادل اندیشه و استفاده از تجربیات مدیریت شهری شهرها بویژه کلان شهرها بسیار حائز اهمیت است و باید از این تجربیان بهره گرفت.

حسین قراباغی به ظرفیت های همدان در امر سرمایه گذاری و جذب گردشگر اشاره کرد و با بیان اینکه از این ظرفیت ها به خوبی استفاده نشده است، اضافه کرد: با پیگیری های کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورا، کارگروه شناسایی فرصت های سرمایه گذاری و گردشگری در مدیریت شهری همدان تشکیل شده است.

قراباغی اضافه کرد: در الگو برداری از دیگر شهرها می توان موارد را بومی سازی کرد و قدم های مثبتی در راستای تقویت بخش گردشگری و جذب سرمایه گذاران برداشت.

وی همچنین تهیه و تدوین برنامه‌های کوتاه مدت و بلندمدت در چگونگی و اجرای طرحهای سرمایه‌گذاری و گردشگری جهت جلوگیری از اثرات تغییر در مدیریت کلان و میانی را از دیگر سیاست‌های کمیسیون برشمرد.

رئیس کمیسیون شهرسازی معماری شورای اسلامی شهرهمدان هم تاکید کرد: سفرهای داخلی و خارجی مدیران و کارشناسان شهرداری باید با هدف مشخصی انجام شود‌.

نرگس نوراله‌زاده اضافه کرد:این سفرها باید بر اساس نیاز و برنامه ریزی های مناسب و کسب تجارب صورت پذیرد.

انتهای پیام

captcha