اتحاد و همدلی شیعه و سنی محدود به هفته وحدت نمی‌شود
کد خبر: 3764399
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۴

اتحاد و همدلی شیعه و سنی محدود به هفته وحدت نمی‌شود

گروه اجتماعی - امام جمعه زاهدان گفت: اتحاد و همدلی میان شیعه و سنی محدود به یک هفته و حتی ماه و سال و قرن نمی‌شود، بلکه در کل تاریخ باید ادامه داشته باشد؛ اما این هفته فرصتی برای برداشتن موانع وحدت است.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی، امام جمعه زاهدان  امروز، 25 آبان‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهر گفت: فاصله میان ۱۲ ربیع‌الأول که سالروز میلاد رسول اکرم(ص) بنا بر روایات أهل سنت تا ۱۷ ربیع‌الأول که تاریخ ولادت آن حضرت بنا بر روایات موجود در شیعه است، از سوی امام خمینی(ره)، به عنوان هفته وحدت نامگذاری شده است.
وی ادامه داد: اتحاد و همدلی میان شیعه و سنی محدود به یک هفته و حتی ماه و سال و قرن نمی‌شود، بلکه در کل تاریخ باید ادامه داشته باشد؛ اما این هفته فرصتی برای برداشتن موانع وحدت است.
امام جمعه زاهدان با تاکید بر اینکه به درستی می‌توان از سیستان و بلوچستان به عنوان استان برتر کشور در زمینه وحدت یاد کرد، افزود: خوشبختانه امروز با هوشیاری و بصیرت موجود در استان، میان علما، ریش سفیدان، معتمدان، روشنفکران و مردم سیستان و بلوچستان وحدت بسیار خوبی حاکم است که می‌توان از آن به عنوان الگویی برای تمام مسلمانان یاد کرد.
وی بیان کرد: وحدت مستحکم میان مردم شیعه و سنی این خطه از کشور همواره سبب نگرانی دشمنان بوده به نحوی که همواره برای ایجاد اختلاف و تفرقه در سیستان و بلوچستان توطئه‌های مذهبی و قومی را با هزینه‌ها و تلاش‌های گسترده اجرا کرده‌اند اما همین بصیرت و وحدت مانع به نتیجه رسیدن خواسته‌های شوم دشمنان شده است.
آیت‌الله سلیمانی در ادامه به شکست نقشه‌های امریکا در طرح تحریم و تهدید اشاره کرد و ادامه داد: امریکایی‌ها گمان کردند با افزایش فشارهای روانی و اقتصادی می‌توانند از نارضایتی مردم سوء استفاده کنند؛ بنابراین تبلیغات کردند تا روز 13 آبان به خیابان‌ها آمده و اعتراض کنند، اما از مردم شعار «مرگ بر امریکا» شنیدند.
وی افزود: بصیرت مردم و آگاهی و روشن دلی رهبر معظم انقلاب از عوامل شکست سناریوی آمریکا در روز 13 آبان است؛ مردم به جای اینکه به حرف امریکا گوش دهند به حرف آن امام امت گوش می‌دهند که باید محکم‌تر بگویند مرگ بر امریکا.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان ضمن تسلیت شهادت امام حسن عسکری، اظهار کرد: درخشش علمی ایشان به گونه‌ای بود که یکی از فیلسوفان زمان، بعد از ملاقات و مباحثه با ایشان، چنان تحت تاثیر قرار گرفت که کتاب خود را به آتش کشید.

انتهای پیام

captcha