آموزه‌های دین اسلام؛ مروج صلح و دوستی
کد خبر: 3764428
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۹

آموزه‌های دین اسلام؛ مروج صلح و دوستی

گروه اجتماعی ـ معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: نه تنها خداوند به وضوح در آیات قرآن به موضوع مدارا و صلح پرداخته است، بلکه ائمه اطهار(ع) نیز در گفتار و رفتار، مروج صلح، دوستی و مدارا بوده‌اند.

به گزارش ایكنا از فارس، رضا ملك‌زاده، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز، 25 آبان‌ماه در پیام تصویری كه به كنگره بین‌المللی «سلامت برای صلح» ارسال كرد، گفت: وجود نخستین منشور حقوق بشر در ایران و در شهر شیراز حاکی از پیشینه تاریخی صلح‌مداری مردم ایران است.
وی با بیان اینكه ایرانیان از نظر مذهبی، اعتقاد به تشیع داشته که در آن بر موضوع مدارا تاکید شده است، افزود: نه تنها خداوند به وضوح در آیات قرآن به موضوع مدارا و صلح پرداخته است، بلکه ائمه اطهار نیز در گفتار و رفتار، مروج صلح، دوستی و مدارا بوده‌اند.
ملك‌زاده برخی مشکلات جامعه مانند افزایش نزاع‌های بین فردی، تصادف‌ها و سوانح ترافیکی که عمده آن به خاطر رعایت نکردن تحمل و صبر است را نشانه کمرنگ شدن فرهنگ اصیل ایرانی برشمرد.
معاون وزارت بهداشت گفت: در صورت مدارا، صبر و تحمل می‌توان به سمت جامعه‌ای پیشرفته و بدون خشونت رفت و همه باید برای برقراری صلح، آرامش و دوستی بین جوامع تلاش کنیم.
انتهای پیام

captcha