قوانین حامی كارآفرینی در كشور ضعف دارد
کد خبر: 3764438
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۹

قوانین حامی كارآفرینی در كشور ضعف دارد

گروه سیاست و اقتصاد ـ نائب رئیس سازمان ملی کارآفرینی گفت: ما در مباحث قوانین و مقررات حامی کارآفرین در کشور دچار ضعف هستیم و در بسیاری از مواقع می‌بینیم که کارآفرینان جوان حمایت نمی‌شوند.

به گزارش ایكنا از فارس، یلدا راهدار، نائب رئیس سازمان ملی کارآفرینی امروز، 25 آبان‌ماه در نشست هم‌اندیشی فعالان زیست بوم کارآفرین که با حضور رؤسا و فعالان تشکل‌های اقتصادی استان فارس و به مناسبت هفته كارآفرینی برگزار شد، گفت: سه دلیل مهم کشورها برای توجه به مقوله کارآفرینی؛ تولید ثروت، توسعه تکنولوژی و اشتغال مولد است در حالی که در کشور ما به اشتباه این مفهوم صرفاً با اشتغالزایی مترادف شده و فقط برای حل مشکل اشتغال به سمت کارآفرینی پیش می‌رویم.
وی با بیان اینکه متاسفانه در کشور ما تعریف درستی از کارآفرینی وجود ندارد، افزود: متاسفانه در سرفصل‌های آموزشی دانشگاه‌های ما مبحث کارآفرینی به صورت کاربردی وجود ندارد و به همین دلیل این مقوله مهم و با ارزش در جامعه ما مغفول مانده است.
عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی فارس اظهار كرد: ما در مباحث قوانین و مقررات حامی کارآفرین در کشور نیز دچار ضعف هستیم و در بسیاری از مواقع می‌بینیم که کارآفرینان جوان حمایت نمی‌شوند.
راهدار اضافه کرد: کارآفرین نیروی محركه اصلی در توسعه اقتصادی است و نقش کارآفرین نوآوری است و از این دیدگاه ارائه کالایی جدید، ارائه روشی جدید در فرآیند تولید، گشایش بازاری تازه و یافتن منابع جدید از فعالیت های کارآفرینان است.
نائب رئیس سازمان ملی کارآفرینی گفت: ازدیاد جمعیت و بیکاری همواره یکی از مشکلات اساسی جوامع به ویژه کشورهای در حال توسعه است که در ایران نیز ترکیب جمعیت جوان و بیکاری، ضرورت ایجاد فرصت‌های شغلی جدید را فراهم کرده است.
وی ادامه داد: اقتصاددانان نخستین کسانی بودند که در نظریه‌های اقتصادی خود به تشریح کارآفرین و کارآفرینی پرداختند و باعث تاسف است که امروز جوانان ما اعتقادی به کارآفرینی و ایجاد خلاقیت ندارند در حالی که کشور باید به سمت تمرکز بر کارآفرینی و توسعه کسب و کارهای نوین حرکت کند.
معاون اتاق بازرگانی فارس كرد : بحمد اله بحث حمایت از کارآفرینی تا حدودی رونق پیدا کرده که توجه اتاق بازرگانی فارس بر حمایت از کارآفرینی در تشکل های اقتصادی با تمرکز بر استارت آپ‌هاست.
راهدار گفت: در حال حاضر 29 تشکل اقتصادی دارای شناسه ملی تحت مجموعه اتاق بازرگانی فارس فعالیت می‌کنند که باور ما بر حفظ استقلال تشکل‌هاست.
وی افزود: تشکل‌ها یکی از بهترین ظرفیت‌ها برای توجه و رشد کارآفرینی است که تشکل‌های استان فارس باید پتانسیل‌های جوانان را شناسایی و آن‌ها را جذب و به سمت کارآفرینی سوق دهند.
انتهای پیام

captcha