مدیریت اقتصادی و انرژی در كشور همزمان باشد
کد خبر: 3764439
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۴

مدیریت اقتصادی و انرژی در كشور همزمان باشد

گروه سياست و اقتصاد ـ نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس با تأكید بر اینكه باید بانك اطلاعاتی انرژی‌ راه‌اندازی شود، گفت: در وضعیت امروز کشور باید مدیریت اقتصادی و انرژی همزمان باشد.

به گزارش ایكنا از فارس، محمدصادق حمیدیان، نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس امروز، 25 آبان‌ماه در جلسه کمیسیون کشاورزی این اتاق که با حضور فعالان این بخش برگزار شد، گفت: در بحث انرژی نیازمند یک بانک اطلاعاتی قوی هستیم تا در اختیار و دسترس همگان باشد تا در زمان ارائه طرح احتیاجی به مشاور و بررسی جدید نباشد.
وی اظهار كرد: امروز در بخش‌های مختلف نیازمند ارزیابی اقتصادی هستیم تا متوجه شویم به طور مثال یک تولید مشابه به چه دلیل در کشوری دیگر با هزینه‌های بالای انرژی با صرفه‌تر از تولید داخلی با هزینه انرژی ارزان است.
حمیدیان بیان كرد: در وضعیت امروز کشور باید مدیریت اقتصادی و انرژی همزمان باشد که برای اجرایی شدن طرح‌ها موضوع امکان‌سنجی باید مد‌نظر باشد.
نائب رئیس اتاق بازرگانی فارس در ادامه گفت: خوشبختانه کشاورزان نیز حساسیت ویژه‌ای به این بخش دارند بنابراین باید اگر طرحی برای اجرا معرفی می‌شود، خصوصیت‌های فراوانی برای کشاورز داشته باشد به خصوص در نمونه‌های اولیه که اگر پس از اجرا مشکلی ایجاد شود به هیچ عنوان قابل توسعه نخواهد بود.
وی افزود: اگر اجرای طرح‌های نوین در نمونه‌های اول جواب مثبت بدهد به طور حتم شاهد توسعه و تبلیغ آن از جانب خود کشاورزان خواهیم بود.
حمیدیان اظهار كرد: آنچه باعث بروز مشکلات است جزیره‌ای عمل کردن در یک وزارتخانه است که می‌توان به زمانی اشاره کرد که کنترهای هوشمند آب برای کشاورزان با هزینه راه‌اندازی شد اما پس از آن مجموعه برق شروع به ایراد گرفتن کرد.
نایب رئیس اتاق بازرگانی فارس با بیان اینکه جزیره‌ای عمل کردن در یک وزارتخانه هیچ توجیهی ندارد، اضافه کرد: ابعاد مختلف انرژی در بخش کشاورزی را با حضور متولیان و فعالان هر بخش در این کمیسیون بررسی می‌کنیم.
انتهای پیام

captcha