بانوان خیر سنندجی زمینه آزادی سه زندانی جرائم غیرعمد را فراهم کردند
کد خبر: 3764447
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۰

بانوان خیر سنندجی زمینه آزادی سه زندانی جرائم غیرعمد را فراهم کردند

گروه اجتماعی- مدیرکل زندان‌های کردستان گفت: دو بانوی خیر سنندجی با حضور در ستاد دیه استان زمینه آزادسازی سه زندانی جرائم غیر عمد را فراهم کردند.

بانوان خیر سنندجی سه زندانی جرائم غیرعمد را آزاد کرد

اسحاق ابراهیمی، مدیرکل زندان‌های کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: یکی از بانوان خیر سنندجی که نخواست نامش فاش شود، پس از اطلاع از اینکه یک زن سنندجی به دلیل بدهکاری مالی هفتاد میلیون ریالی در زندان تحمل حبس می‌کند، ضمن پرداخت مبلغ یاد شده در حق شاکی، این زندانی نیازمند را از زندان آزاد و به آغوش گرم خانواده‌اش بازگرداند.
وی افزود: با پیگیری‌های واحد مددکاری زندان‌های استان یکی دیگر از بانوان خیر کردستانی هم در ستاد دیه حضور یافت و دو مرد سرپرست خانواده را که آنان نیز به دلیل بدهکاری مالی در زندان به سر می‌بردند با پرداخت مبلغ 95 میلیون ریال در حق شکات از زندان آزاد و به این ترتیب خوشحالی و امید را در دل خانواده‌های آنان جاری کرد.
مدیرکل زندان های کردستان عنوان کرد: در مجموع این دو بانوی خیر کردستانی با پرداخت مبلغ 165 میلیون ریال توانستند سه زندانی نیازمند جرائم غیرعمد را از زندان آزاد کنند که قطعا اجر و پاداش این عمل خیرخواهانه در دنیا و آخرت نزد خداوند متعال محفوظ خواهد ماند.
وی نیک‌اندیشی و خیرخواهی را از خصوصیات بارز مردم کردستان دانست و بیان کرد: ستاد دیه مجموعه‌ای است مردمی، غیردولتی و غیرانتفاعی که متولی آزادی زندانیان جرائم غیرعمد از جمله بدهکاران مالی(به جز کلاهبرداری)، مهریه و نفقه، تصادفات منجر به جرح، حوادث کارگاهی و مواردی از این دست بوده که خوشبختانه از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 87 زندانی جرائم غیرعمد را از زندان آزاد کرده است.
نائب رئیس هیأت امنای ستاد دیه کردستان عنوان کرد: کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در استان به یک فرهنگ حسنه تبدیل شده است.
وی در پایان یادآور شد: حمایت‌های مردمی از ستاد دیه صرفا محدود به ایام برگزاری جشن گلریزان که همه ساله در ماه مبارک رمضان و در راستای کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد برگزار می‌شود نیست، بلکه مردم نیک اندیش کردستانی در تمام ایام سال حامی ستاد دیه بوده و این مجموعه را در آزادی این قبیل زندانیان که به راستی از آسیب‌پذیرترین اقشار جامعه هستند، یاری می‌کنند.
انتهای پیام

captcha