عُجب؛ مانع بصیرت انسان/ دشمن از اتحاد شیعه و سنی واهمه دارد
کد خبر: 3764451
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۲

عُجب؛ مانع بصیرت انسان/ دشمن از اتحاد شیعه و سنی واهمه دارد

گروه سیاست و اقتصاد ـ امام جمعه اصفهان گفت: عُجب و یا به تعبیری بزرگ‌بینی و خودپسندی باعث می‌شود که انسان راه درست را تشخیص ندهد و بصیرت از وی گرفته شود.

عُجب مانع بصیرت انسان است/ دشمن از اتحاد شیعه وسنی واهمه دارد

به گزارش ایکنا از اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد، امام‌جمعه اصفهان امروز، 25 آبان‌ماه در نماز جمعه این هفته اصفهان، اظهار کرد: خداوند انسان‌های گناهکار را در همین دنیا نیز عذاب می‌دهد، که به نظرم این یک نوع عذاب نرم است. خداوند بر قلب بندگانش مهر می‌زند، به‌گونه‌ای که گوش آنها نمی‌شوند و چشمشان نیز کور می‌شود.
وی افزود: کسانی عقل دارند، ولی درک و شعور ندارند، یعنی عقل‌شان کار نمی‌کند، چشم و گوش‌شان نمی‌بیند و نمی‌شوند. ترک اعمال عبادی، خانواده و رفیق بد و تکبر ورزیدن، باعث می‌شود عقل انسان مسیر درست را پیدا نکند.جایگاه چنین کسانی جهنم است.
امام‌جمعه اصفهان با اشاره اهمیت بصیرت در وجود انسان خاطرنشان کرد: یکی از نشانه‌های عذاب الهی، گرفته شدن فهم وبصیرت از انسان است.
آیت‌الله طباطبایی‌نژاد ادامه داد: عُجب و یا به تعبیری بزرگ بینی و خود پسندی باعث می‌شود که انسان راه درست را تشخیص ندهد، چنین افرادی از خود راضی نیستند. عُجب مانع بصیرت انسان است، یعنی قلب، عقل، گوش و چشم انسان را از کار می‌اندازد.
وی با اشاره به حماسه 25 آبان سال 61 در اصفهان، افزود: مردم اصفهان در چنین روزی 370 شهید را تشییع کردند. همان زمان جوانان زیادی از اصفهان عازم جبهه‌های جنگ شدند. یک دهم شهدای کشور مربوط به اصفهان می‎باشد، اصفهان برای شهدا سنگ تمام گذاشت و این یک افتخار برای همه مردم استان اصفهان است.
امام جمعه اصفهان با اشاره به سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع)، گفت: امام حسن عسکری(ع) در 20 سالگی به مقام امامت و در سامرا به شهادت رسیدند. امام حسن عسکری(ع) باعث شدند امام زمان(عج) به مردم معرفی شوند.
وی با اشاره به هفته وحدت تصریح کرد: دشمنان اسلام از پیشرفت شیعه و سنی واهمه دارد و نمی‌تواند وحدت آن‌ها را ببیند. راه پیروزی و شکست دشمنان، داشتن تقوا است. برهمین اساس نباید از تهدیدهای دشمن از جمله آمریکا و اسرائیل نگران باشیم. امام خمینی(ره) نیز فرمودند: آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.
طباطبایی‌نژاد بیان کرد: آمریکا تحریم‌هایی را علیه کشورمان اجرا کرده، ولی توکل به خدا نداشتن، هم مشکلاتی را برای ما رقم زده است، به طوری که متاسفانه برخی مردم اجناس را احتکار می‌کنند. اکنون که دلار کمی پایین آمده، باید قیمت اجناس کاهش پیدا کند، هرچند اصلاً نباید قیمت‌ها افزایش پیدا می‌کرد.
انتهای پیام

captcha