همایش گرامیداشت دهه وقف در شیروان برگزار شد
کد خبر: 3764464
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۵

همایش گرامیداشت دهه وقف در شیروان برگزار شد

کانون خبرنگاران نبأ ــ همایش گرامیداشت دهه وقف در آستان مقدس امامزاده حمزه الرضا(ع) در شهرستان شیروان جمعه، 25 آبان‌ماه برگزار شد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ همایش دهه وقف با حضور واقفین خیراندیش، خادمین افتخاری، اصحاب رسانه، فعالین فرهنگی و هیئت امنای امامزادگان و بقاع متبرک در آستان مقدس امامزاده حمزه الرضا(ع) شهرستان شیروان جمعه، 25 آبان‌ماه برگزار شد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین عظیم آسوده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی در این همایش با بیان تبریک دهه وقف گفت: پیامبر اکرم(ص) رحمة للعالمین است و ایشان آمده تا خوبی و بدی را به ما معرفی کرده و ما را از تاریکی و گمراهی نجات داده و به سوی نور هدایت کند که این همان امر به معروف و نهی از منکر است.
وی با اشاره به روایتی از حضرت رسول اکرم(ص) در رابطه با بحث وقف افزود: انسان وقتی که از دنیا می‌رود، پرونده عمل بسته می‌شود به جز چهار گروه. اول کسانی که فرزندان صالحی را تربیت کرده و به جامعه تحویل دهند، دوم کسانی که درختی بکارند و سوم کسانی که تالیفی داشته باشند و چهارم واقفین و کسانی که صدقه جاریه دهند.
حجت‌الاسلام آسوده در ادامه اظهار کرد: همه کارهایی را که در بحث وقف انجام می‌شود به پشتوانه کمک خیرین، واقفین نیک اندیش، امام جمعه و ائمه جماعات مساجد شهرستان است.
وی با بیان اینکه 1600 نوع نیت وقف در کشور اجرایی می‌شود، افزود: تمامی درآمدهای موقوفات طبق نیات واقفین صرف امور مدیریتی، فرهنگی، درمانی، کمک به افراد نیازمند، عمرانی و یا آبادانی همان موقوفه می‌شود.
حجت‌الاسلام کوثری، امام جمعه شیروان نیز در این همایش گفت: کار برای خدا حرف و حدیث زیادی دارد و درود خدا بر واقفین و کسانی که در امر خیر هستند.
وی افزود: وقف اندوخته آخرتی ما است و هر سال باید به این دفترچه اندوخته پول واریز کنیم و هیچ بانکی و هیچ فردی مثل خداوند متعال به این دفترچه‌ها سود پرداخت نمی‌کند.
کوثری گفت: صدقه و زکات موجب برکت مال انسان می‌شود و خوشا به حال واقفین که حساب پس‌انداز باز کرده و همیشه از آن بهره‌مند می‌شوند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی پرهیزکار، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شیروان نیز در این همایش ضمن تشکر از زحمات تمامی خیرین و واقفین گزارش فعالیت‌های انجام گرفته و در حال اجرا را ارائه کرد.
در پایان از زحمات جمعی از واقفین خیراندیش، خادمین افتخاری، فعالین فرهنگی، هیئت امنای نمونه و اصحاب رسانه با اهدای لوح سپاس تجلیل شد.
حسینعلی ظفری
انتهای پیام
captcha