لزوم توجه شیعیان به فضائل اهل‌بیت(ع) و الگو قرار دادن آنان در زندگی
کد خبر: 3764472
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۷

لزوم توجه شیعیان به فضائل اهل‌بیت(ع) و الگو قرار دادن آنان در زندگی

گروه معارف – امام جمعه محلات گفت: رفتار امام عسکری(ع) باعث شد بسیاری از مردم امام را الگوی خود قرار بدهند و متوجه حق بودن ایشان در برابر خلفای عباسی بشوند. در شرایطی که فرقه‌های مختلف ایجاد شبهه می‌کردند امام اسلام ناب محمدی(ص) را تبیین و به شبهات پاسخ می‌دادند. بایستی به فضائل اهل‌بیت (ع) توجه کنیم و آن‌ها را الگوی زندگی‌هایمان قرار دهیم.

لزوم توجه شیعیان به فضائل اهل‌بیت(ع) و الگو قرار دادن آنان در زندگی

به گزارش خبرگزاری ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام مهدی ربانی امام جمعه محلات در خطبه‌های نمازجمعه امروز 25 آبان‌ماه محلات ضمن توصیه همگان به تقوا و پرهیزکاری اظهار کرد: امام حسن عسکری(ع) فرمودند: «یک مرحله از تقوا و پرهیزکاری دوری از گناهان است اما مرتبه بالاتر آن پرهیز از شبهات است. عابد‌‌ترین مردم کسی است که واجبات را انجام دهد و زاهد‌ترین آن‌ها کسی است که حرام را ترک کند.» اگر کسی حب دنیا نداشته باشد مرتکب گناه نمی‌شود.
وی با اشاره به شهادت امام حسن عسکری(ع) افزود: فضای سیاسی اجتماعی دوران امام حسن عسکری یکی از حساس‌ترین فضاهای تاریخ ائمه است. از طرفی حکومت عباسی به واسطه قدرت گرفتن شیعیان درعراق می‌ترسید و بشارت به ظهور منجی بشریت از طرفی بر ترس آنان افزوده بود. ترس آنان موجب سکونت دادن امام در منطقه‌ای به نام عسکر شده بود و به این دلیل ارتباط با امام برای شیعیان بسیار سخت شده بود.
حجت‌الاسلام ربانی تصریح کرد: امام حسن عسکری(ع) با وجود محدودیت‌ها با ایجاد شبکه وکالت با شیعیان ارتباط داشتند. این شبکه قبل از امام حسن عسکری(ع) و توسط ائمه قبل از آن حضرت ایجاد شده بود. وکلای امام مسئولیت داشتند ارتباط بین امام و شیعیان را به صورت پیام‌های کتبی و شفاهی برقرارکنند. همچنین این وکلا خمس و وجوهات را نیز جمع‌آوری می‌کردند.
وی ادامه داد: رفتار امام باعث شد بسیاری از مردم امام را الگوی خود قرار بدهند و متوجه حق بودن ایشان در برابر خلفای عباسی بشوند. در شرایطی که فرقه‌های مختلف ایجاد شبهه می‌کردند امام اسلام ناب محمدی(ص) را تبیین و به شبهات پاسخ می‌دادند. بایستی به فضائل اهل‌بیت (ع) توجه کنیم و آن‌ها را الگوی زندگی‌هایمان قرار دهیم.
امام جمعه محلات در خطبه دوم ضمن توصیه به تقوا و پرهیزکاری تشریح کرد: امام حسن عسکری(ع) در پیامی به شیعیان خود آن‌ها را به رعایت تقوا، ورع در دین، تلاش مطلق برای خدا، راستی در سخن، امانتداری، سجده‌های طولانی و همسایه خوب بودن دعوت می‌کند. به دنبال شهادت امام حسن عسکری(ع)، امامت حضرت مهدی(عج) آغاز می‌شود.
وی ادامه داد: بایستی نسبت به امام زمان(عج) معرفت ریشه‌ای پیدا کنیم. جوانان ما توجه کنند که مطالعاتشان درباره حضرت ولی عصر(عج) مطالعات صحیحی باشد. دشمنان اهل‌بیت همواره در صدد شبهه‌پراکنی هستند. البته انسان بایستی از روی معرفت درباره امام خود تحقیق کند.
حجت‌الاسلام ربانی با اشاره به دلائل علمی اثبات حضرت مهدی(ع) بیان کرد: بایستی منتظر واقعی و هر لحظه آماده برای دولت حضرت ولی عصر(عج) باشیم. پرهیز از گناه، انجام واجبات، فراهم نمودن زمینه ظهور وظایف یک منتظر واقعی است که بسیار ثواب دارد. کسی که اهل گناه است نمی‌تواند بگوید از منتظران و یاران حضرت هستم.
وی با اشاره به هفته وحدت افزود: امروز جهان اسلام به وحدت نیاز دارد. وقتی مسلمانان با یکدیگر در جنگ باشند، بیگانگان نیز در سایه این اختلافات می‌توانند به اهداف خود برسند. وحدت جهان اسلام به معنای وحدت مردم مسلمان است نه دولتی مثل آل سعود. اگر مسلمانان دست به دست هم دهند می‌توانند دولت خود را مجبور به اتحاد با جهان اسلام کنند.
امام جمعه محلات دشمنان اسلام را سه گروه دانست و گفت: رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس اولین گروه معاند هستند. دومین دسته حاکمان دست‌نشانده و وابسته در منطقه هستند. وقتی این حاکمان جنگ بین کشور‌های اسلامی را طراحی می‌کنند استکبار جهانی نیز از آنان حمایت می‌کند. گروه سوم از کسی پول نمی‌گیرند و ظاهرا با استکبار جهانی مخالف هستند اما در عمل در راستای اهداف انگلیس گام بر می‌دارند؛ این گروه همان شیعه انگلیسی است.
انتهای پیام

captcha