احساس نیاز مردم به توسعه فرهنگ قرآنی، با شناساندن ظرفیت‌های عظیم قرآن بالا می‌رود
کد خبر: 3764488
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۴

احساس نیاز مردم به توسعه فرهنگ قرآنی، با شناساندن ظرفیت‌های عظیم قرآن بالا می‌رود

گروه فعالیت‌های قرآنی - رئیس اداره اوقاف محلات گفت: متأسفانه هنوز تشنگی دریافت معارف قرآنی در جامعه ما شدت نگرفته است. می‌توان با شناساندن ظرفیت‌های عظیم قرآن در سطح جامعه، احساس نیاز مردم به توسعه فرهنگ قرآنی را بالا برد تا آنان طبق نیازی که احساس می‌کنند در این زمینه اقدام و نام خود را در زمره واقفین ثبت کنند.

احساس نیاز مردم به توسعه فرهنگ قرآنی، با شناساندن ظرفیت‌های عظیم قرآن بالا می‌رود

حجت‌الاسلام محمدرضا آسوده، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه محلات در گفت‌وگو با ایکنا از استان مرکزی، اظهار کرد: یکی از سنت‌های حسنه در دین مبین اسلام، وقف است که اولین واقف در اسلام، خود پیامبر اکرم(ص) بودند که نشان از اهتمام ایشان به این سنت حسنه است. شهرستان محلات موقوفات زیادی دارد و ما وظیفه داریم در راستای نیات واقفین خیراندیش حرکت کرده و هزینه شود.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه محلات ادامه داد: عمده موقوفات در شهرستان با نیت مذهبی وقف شده که بیشتر روضه‌خوانی و عزاداری سیدالشهدا‌(ع) است. باید بعد از نیازسنجی در شهرستان جهت وقف‌های جدید فرهنگ‌سازی شود که به نظر می‌رسد جای موقوفاتی همچون موقوفات قرآنی، مستمندان و فقرا، ازدواج و موقوفات تحصیلی و آموزشی در محلات خالی است.
وی افزود: محلات واقفان بزرگی نیز همچون حاج آقا طه مقدسی امام جمعه فقید محلات، میرزا حسین محلاتی، حاج آقا حسین روحانی و ملاابراهیم کرمانی دارد. عمده موقوفات آنان در خصوص مسائلی چون حوزه علمیه‌، روضه‌خوانی‌، هزینه‌های جاری مسجد‌، هزینه‌های جاری امامزاده‌، تلاوت قرآن‌، قربانی در عید قربان‌، فقرا و مساکین‌، اطعام و افطار و... است.
رئیس اداره اوقاف محلات در تشریح موقوفات قرآنی گفت: در دو نیت تلاوت و قرائت قرآن موقوفاتی در شهرستان وجود دارد که مقید به زمان و بعضا مکان است و می‌بایست عین وقف‌نامه به آن عمل نمود که تاکنون اعمال و نیات آنان اجرا شده است، اما عوائد حاصل از این موقوفات مبلغ اندکی است. متاسفانه هنوز تشنگی دریافت معارف قرآنی در جامعه ما شدت نگرفته است. می‌توان با شناساندن ظرفیت‌های عظیم قرآن در سطح جامعه، احساس نیاز مردم به توسعه فرهنگ قرآنی را بالا برد تا آنان طبق نیازی که احساس می‌کنند در این زمینه اقدام و نام خود را در زمره واقفین ثبت کنند.
انتهای پیام

captcha