برگزاری مراسم شعر نبوی در مازندران
کد خبر: 3764553
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۶

برگزاری مراسم شعر نبوی در مازندران

گروه اجتماعی - مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از برگزاری مراسم شعر نبوی با حضور شاعران استان و نیز راه‌اندازی کارناوال شادی در سه روز منتهی به 17 ربیع‌الاول در جشن بهار مهربانی خبر داد.

برگزاری مراسم شعر نبوی در مازندران

محمود شالویی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران اظهار کرد: جشن‌های بهار مهربانی از 29 آبان تا چهارم آذرماه مصادف با  ١٢ تا ١٧ ربیع الاول  برگزار می‌شود.

وی افزود: بهره‌گیری از مناسبت‌های دینی برای ترویج شادی و توسعه نشاط در جامعه با مشارکت خانواده‌ها و سازمان‌های مردم نهاد، تحکیم وحدت میان جامعه با مشارکت اقشار و گروه‌های مردمی از جمله هنرمندان، ورزشکاران و نخبگان حوزه فرهنگ از اهداف این جشن‌ سراسری است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با تاکید بر اینکه باید جشن ولادت پیامبر(ص) هدفدار، مردمی و بامحتوا باشد، با شد، تصریح کرد: هنر باید در جهت تبلیغ و رسالت پیامبر(ص)، بکارگرفته شود و صرف سخنرانی برای پیغمبر گرامی اسلام، چندان جاذبه ندارد بلکه با ید با المان‌های هنری نظیر شعر، تئاتر و سرود به معرفی آن حضرت، پرداخته شود.

وی با بیان اینکه ستاد جشن‌های بهار مهربانی به ریاست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این وزارتخانه تشکیل شد، افزود: سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور، وزارت ورزش و جوانان، سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور از اعضای این ستاد هستند و دبیرخانه استانی این ستاد نیز در ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌های سراسر کشور مستقر است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: در ستاد جشن‌های بهار مهربانی  بر مردمی برگزار شدن  این جشن تاکید شده  و ستاد نقش پشتیبان و هماهنگ کننده دارد.

معارف احمدی به جامعه معرفی شود

محمود شالویی  با بیان اینکه باید زندگی‌مان با زندگی پیامبر (ص)، پیوند بخورد و به درستی معارف احمدی به جامعه، معرفی شود، اظهار کرد: زندگی مردمی و سراسر پرمهر پیامبرمهربانی امروز ناشناخته  و مورد غفلت قرار گرفته درحالی که  زندگی امروز ما به شدت به این معیارو سبک زندگی نیازمند است.
وی افزود:  برگزاری شعر نبوی  با حضور شاعران استان و به راه انداختن کارناوال در سه روز منتهی به 17 ربیع الاول از برنامه‌های این اداره کل در جشن بهار مهربانی است.
شالویی عنوان کرد: در جشن‌های بهار مهربانی سعی شده تا از ظرفیت‌های محلی، آیینی، سینمای سیار، نمایش‌های خیابانی، موسیقی اقوام، هنرهای تجسمی، برنامه‌های مذهبی، جشنواره غذا و ... با هدف ایجاد فضای نشاط در جامعه بهره کافی برده شود.

انتهای پیام

captcha