جامعةالمصطفی(ص) به دنبال مرجعیت اندیشه‎ای در جهان است
کد خبر: 3764560
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۰
آیت‎الله اعرافی:

جامعةالمصطفی(ص) به دنبال مرجعیت اندیشه‎ای در جهان است

گروه حوزه‌های علمیه ــ رئیس سابق جامعةالمصطفی(ص) العالمیة با تبیین ارکان علمی و اندیشه‎ای این مرکز، مرجعیت یافتن علمی در جهان اسلام را یکی از اهداف این مجموعه حوزوی بین‎المللی ذکر کرد.

المصطفی(ص) دنبال مرجعیت اندیشه‎ای در جهان استبه گزارش ایکنا؛ آیت‌الله اعرافی، رئیس سابق جامعةالمصطفی(ص) العالمیة، امروز، 26 آبان‌ماه، در مراسم تودیع خود در مدرسه عالی امام خمینی(ره) با تقدیر از خدمات و همراهی خادمان این مرکز گفت: همه این جلوات مقدس نشئت‌گرفته از حرکت الهی امام راحل است و مقام معظم رهبری این حرکت را با تأسیس این مرکز ادامه دادند.

وی در ادامه با تقدیر از حمایت‌های مراجع و علمای حوزه بیان کرد: درست است که طلاب و مدیران ایرانی سهم زیادی در اعتلای این مرکز داشتند، ولی قطعاً سهامداران اصلی این مرکز طلاب و فضلا و مدیران خارجی هستند.

رئیس سابق جامعةالمصطفی(ص) العالمیة اظهار کرد: مبانی اصلی این مرکز شامل اصالت اندیشه الهی و حوزوی و هویت و سنن حوزوی به عنوان پایگاه اصیل نشر معارف الهی و بهره‌گیری از تجارب نوین و راه‌های جدید با تأکید بر پایه‌های حوزوی در همه ابعاد و سنن است؛ همچنین هدف‌گیری مخاطبان در سراسر عالم و تنوع عرصه‌های آموزشی و علمی، اصالت بومی‌ها، نهادینه‌سازی و نهادسازی پیام دین در کشورها و عرضه درست معارف بدون تحمیل و اجبار و رویکرد وحدت اسلامی از دیگر مبانی است.

اعرافی گفت: احترام به مذاهب اسلامی با تأکید بر مکتب پرافتخار اهل بیت(ع)، پرهیز از تعصبات غیرمنطقی، رویکرد اسلام ناب و گفتمان انقلاب اسلامی، امام(ره) و رهبری، تکیه بر نگاه راهبردی و کلان‌نگر با چشم‌انداز مرجعیت علمی، صبرمحوری و روحیه اخلاق و پژوهش از دیگر اصول است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه قطعاً این مسیر با تلاش بیشتر و افق‌های روشن‌تر ادامه پیدا می‌کند، تصریح کرد: حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسی نیز از چهره‌های موفق و شناخته‌شده است و آشنا به همه راز و رمزهاست و همه باید به ایشان کمک کنیم تا این راه به خوبی اصلاح و تکمیل شود.

انتهای پیام

captcha