دیدار فعالان قرآنی دانشگاه‌های همدان با امام جمعه
کد خبر: 3764563
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۸

دیدار فعالان قرآنی دانشگاه‌های همدان با امام جمعه

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ نماینده ولی فقیه در استان همدان در دیدار جمعی از مسئولان و فعالان قرآنی دانشگاه علوم پزشکی همدان و دیگر دانشگاه‌های استان بر نقش ویژه قرآن کریم در پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی و اصلاح امور مختلف در سطح جامعه تأکید کرد.

نقش قرآن کریم در پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی بسیار ویژه است

به گزارش ایکنا از همدان، همزمان با هفته قرآن در دانشگاه‌ها، جمعی از مسئولین و فعالان قرآنی دانشگاه علوم پزشکی همدان و دیگر دانشگاه‌های استان امروز، 26 آبان‌ماه با حضور در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با آیت‌الله محمدی دیدار کردند.

آیت‌الله غیاث‌الدین طه محمدی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان در این دیدار ضمن گرامیداشت هفته قرآنی دانشگاه‌ها افزود: فرهنگ قرآن‌خوانی در مراکز آموزش عالی باید بیش از پیش تقویت شود.

وی با بیان اینکه نقش قرآن کریم در پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی و اصلاح امور مختلف در سطح جامعه بسیار ویژه و تأثیرگذار است، اظهار کرد: همواره باید به دنبال ترویج این فرهنگ ناب در جامعه باشیم.

آیت‌الله محمدی با اشاره به اینکه انجام فعالیت‌های مختلف در زمینه گسترش فرهنگ کلام الله مجید به هیج وجه حد و مرزی ندارد، بیان کرد: امروز همه ما باید برای گسترش فرهنگ ناب قرآنی در بین اقشار مختلف مردم در جامعه تلاش کنیم.

دانشگاه علوم پزشکی همدان؛ میزبان بیست و چهارمین جشنواره قرآن و عترت(ع) وزارت بهداشت

سیماسادات لاری، معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز در این دیدار به نمایندگی از دیگر مسئولین دانشگاه‌ها به ارائه گزارش عملکرد این دانشگاه در حوزه قرآن و فعالیت‌های قرآنی پرداخت.

وی با بیان اینکه این دانشگاه در سال آینده میزبان بیست و چهارمین جشنواره قرآن و عترت(ع) وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواهد بود، عنوان کرد: از مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌های سراسر استان در خواست داریم تا در برگزاری هر چه بهتر و باشکوه‌تر این جشنواره سراسری، در کنار ما باشند.

لاری با اشاره به اینکه در طول ایام گرامیداشت هفته قرآنی برنامه‌های مختلفی همچون دیگر دانشگاه‌ها در دانشگاه علوم پزشکی نیز در حال برگزاری است، گفت: انجام فضاسازی محیطی، نصب بنر و پوستر، پخش آیات قرآن صبح‌ها قبل از شروع کلاس‌های درس در قالب طرح پویش «من قرآنی‌ام» و برپایی کلاس‌های قرآنی و محافل انس با قرآن در دانشگاه و خوابگاه‌های دانشجویی از جمله برنام‌های اجرایی مجموعه طی این هفته به شمار می‌رود.

حجت‌الاسلام علی‌محمد عباسی، مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه بوعلی سینا هم در این مراسم گفت: خوشبختانه شاهد آن هستیم که در سطح دانشگاه‌های استان در زمینه فعالیت‌های مرتبط با مسائل قرآنی کارهای خوبی هم برای دانشجویان و هم برای اساتید صورت گرفته است.

وی افزود: امیدواریم با حمایت‌ها و رهنمودهای نماینده ‌ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان بتوانیم در پیشبرد اهداف قرآنی در دانشگاه‌ها همچون گذشته موفق بوده و انجام این امور فرهنگی را افزایش دهیم.

در پایان این مراسم همچنین از جمعی از دانشجویان، اساتید و کارکنان برتر دانشگاه‌های استان در زمینه قرآن و فعالیت‌های مرتبط با آن از جمله محسن ورمزیار نفر اول در بخش قرائت تحقیق، ‌ندا مهدوی‌ نفر دوم در بخش تذهیب بیست و سومین جشنواره قرآنی وزارت بهداشت و نیز ‌محسن زارعی‌ دبیر کانون قرآن و عترت دانشجویی دانشگاه با اهدا لوح تقدیر قدردانی شد.

انتهای پیام

captcha