۶۰ سال خدمت صادقانه در وادی قرآن
کد خبر: 3764570
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۹

۶۰ سال خدمت صادقانه در وادی قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی - ماموستا نجم‌الدین هشین، یکی از قاریان برجسته استان کردستان از سن ۱۸ سالگی و بعد از یادگیری روخوانی و روان‌خوانی قرآن و کسب مقام‌های برتر کشوری کار آموزش صادقانه و بدون هیچ چشمداشتی را به جوانان و نوجوانان استان کردستان آغاز کرده و ۶۰ سال در مسجد جامع به آموزش تعالیم قرآنی پرداخته است.

60 سال خدمت صادقانه در وادی قرآن

ماموستا نجم‌الدین هاشمی هشین، یکی از قاریان برجسته استان کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: از اوایل هفت سالگی با تشویق مادرش در کلاس‌های قرآن کریم شرکت کرده و در سن هشت سالگی نیز موفق به ختم این کتاب آسمانی شدم.
وی با اشاره به اینکه در قرائت قرآن کریم تمرین و ممارست بر یادگیری از اهمیت ویژه ای برخوردار است، افزود: در سن 18 سالگی نیز کار روخوانی و روانخوانی قرآن کریم زیر نظر استاد حاج شیخ احمد هاشمی را آغاز کرده و به وسیله نوار، رادیو و تمرین‌های پی در پی موفق به یادگیری قرائت، تجوید، صوت و لحن و قوائد قرآن کریم شده‌ام بعد از آن کار آموزش قرآن را در مجمع قرآن سنندج آغاز کردم.
این قاری قرآن سنندجی به حضور خود در مسابقات قرآنی اشاره و عنوان کرد: در سال 1361 برای اولین به مسابقات کشوری قرآن کریم در تهران راه یافته و مقام برتر مسابقات را کسب کردم و این راهیابی من موجب تقویت انگیزه برای حضور بیشتر در مسابقات قرآنی شد.
وی گفت: در سال 1363 نیز در مسابقه کشوری قرائت قرآن کریم که در مسجد جامع سنندج برگزار شد، موفق به کسب رتبه برتر و هدیه سفر خانه خدا شد و در سال 64 نیز در مسابقات قرآن کریم سوریه نیز شرکت کردم.
این قاری و داور قرآن کریم استان کردستان با اشاره به آغاز کار داوری مسابقات قرآنی خود بیان کرد: از سال 1364 به بعد به عنوان داور در مسابقات قرآن کریم ادارات استان کردستان از جمله اداره کل اوقاف، سپاه پاسداران، نیروی انتظامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور پیدا کردم.
وی با اعلام اینکه کار ضبط 30 جزء قرآن کریم به صورت ترتیل را در سال 1391 انجام داده و نوار آن اوایل سال 92 به بازار عرضه ‌کرده‌ام، عنوان کرد: در حال حاضر نزدیک به 79 سال از سن من می گذرد که بیشتر عمر خود را صرف آموزش قرآن و تعالیم دینی کرده‌ام.
ماموستاهاشمی با اشاره به اینکه من عضو مجمع قاریان استان کردستان و از مؤسسان مجمع یاد شده هستم، افزود: در حال حاضر کلاس‌های روخوانی، روانخوانی، قرائت، تجوید، صوت و لحن با حضور اساتید برجسته قرآنی برای بانوان و آقایان علاقمند کردستانی در این مجمع آموزش داده می‌شود.
وی در ادامه گفت: در طول دوران تدریس و آموزش قرآن کریم شاگردان بسیاری را در استان کردستان آموزش و تربیت کرده‌ام که هم‌اکنون شاگردانم در پست‌های کلیدی استانی و کشوری مشغول فعالیتند.
قرآن کریم راهنما و مرشد انسان‌های حق‌جو و حق‌خواه است
این قاری کردستانی قرآن کریم را راهنما و مرشد انسان‌های حق‌جو و حق‌خواه دانست و اعلام کرد: قرآن کریم سرمایه جان و معنویت هر انسانی است و جداشدن انسان از قرآن کریم موجب از دست دادن این سرماه معنوی می‌شود.
وی قرآن کریم را پایه دین دانست و عنوان کرد: اهمیت این کلام الهی به حدی است که پدر و مادر باید از همان کودکی فرزندان را به خواندن قرآن کریم سوق دهند چراکه کسی که قرآن را بخواند و به طرف آن کشیده شود خداوند با او خواهد بود و هدایتش می‌کند.
ماموستا هاشمی یادآور شد: قرآن کریم دارای نوایی دلنشین و لذت‌بخش است که انس با آن موجب منع انسان از منکرات و گرایش او به سوی امور نیک و پسندیده خواهد شد.
یادآور می شود؛ ماموستا نجم‌الدین هاشمی در 25 بهمن سال 1391 از سوی سازمان دارالقرآن الكریم در پنجمین مراسم تكریم چهره های قرآنی بعنوان استاد پیشكسوت قرآنی مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفت.
انتهای پیام

captcha