افزایش سرانه مطالعه، کاهش آسیب‌های اجتماعی را در پی دارد
کد خبر: 3764600
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۶

افزایش سرانه مطالعه، کاهش آسیب‌های اجتماعی را در پی دارد

گروه فرهنگی ـ رئیس‌کل دادگستری استان قزوین گفت: هر چه کتاب‌خوانی و سرانه مطالعه در جامعه افزایش و تقویت یابد کاهش ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی در جامعه را در پی خواهد شد و تأثیر غیرقابل‌انکاری در رفع معضلات فرهنگی جامعه دارد.

افزایش سرانه مطالعه، کاهش آسیب‌های اجتماعی را در پی دارد

به گزارش ایکنا از قزوین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین نورالله قدرتی صبح امروز، 26 آبان‌ماه در بازدید از کتابخانه امام خمینی‌(ره) قزوین که به مناسبت روز کتاب، کتاب‌خوانی و کتابدار انجام پذیرفت، گفت: دین مبین اسلام بیشترین بهره را از کتاب برده است چون پیامبر اسلام رسالتش را با فرمان «خواندن» از سوی خداوند متعال آغاز کرد و همچنین خداوند منان به قلم سوگند یاد می‌کند و معجزه آخرین فرستاده‌اش را نیز کتاب قرار داده است.
این مقام قضایی استان افزود: هیچ میراثی باارزش‌تر و سودمندتر از کتاب نیست چراکه کتاب، مایه آرامش روحی انسان و بشراست.
وی تأکید کرد: یکی از مشکلات جامعه ما گریز از کتاب و پایین بودن سطح فرهنگ کتاب‌خوانی و مطالعه است. این موضوع علت‌های متعددی می‌تواند داشته باشد که در رأس آن «نبود احساس ضرورت» است، زیرا تا وقتی‌که انسان در وضعیت نیاز قرار نگیرد در پی رفع آن نخواهد رفت.
‌قدرتی کتاب‌خوانی را از مهم‌ترین دغدغه‌های رهبری در حوزه فرهنگ دانست و خاطرنشان کرد: رهبر فرزانه انقلاب تأکید بسیار زیادی بر انس با کتاب در میان اقشار جامعه به‌خصوص جوانان دارند و بابیان راهکارهایی ایجاد فضای کتاب‌خوانی در جامعه را یک ضرورت دانسته که باعث طراوت فکری و روحی انسان می‌شود.
رئیس‌کل دادگستری استان قزوین ابراز کرد: هر چه کتاب‌خوانی و سرانه مطالعه در جامعه افزایش و تقویت یابد کاهش ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی در جامعه را در پی خواهد شد و تأثیر غیرقابل‌انکاری در رفع معضلات فرهنگی جامعه دارد.
وی عنوان کرد: هیچ‌چیزی نمی‌تواند جای کتاب را بگیرد و با پیشرفت فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی هیچ ابزاری نمی‌تواند، جایگزین مناسبی برای کتاب شود و جامعه‌ای که می‌خواهد در همه زمینه‌ها پیشرفت کند باید به‌درستی از کتاب بهره ببرد.
‌قدرتی یادآور شد: کتاب و کتاب‌خوانی پایه فرهنگی هر جامعه به شمار می‌آید ولی در جامعه ما با همه تلاش‌ها مظلوم واقع‌شده است و باید توجه بیشتری به آن شود چراکه باید در رأس همه امور جامعه اسلامی قرار گیرد تا با افزایش اعتبارات کتابخانه‌ها، شاهد ابتکار، خلاقیت و هوشمندی بیشتر نسل جوان جامعه باشیم.
رئیس‌کل دادگستری قزوین در پایان خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی فقط وظیفه دستگاه‌های متولی امر فرهنگ نیست و تمام نهادها و دستگاه‌های باید در اعتلای فرهنگ کتاب‌خوانی در جهت تقویت باورها و اعتقادات دینی نسل جوان تلاش کنند.

انتهای پیام

captcha