جشنواره هنرهای نمایشی در خراسان‌شمالی برگزار می‌شود
کد خبر: 3764611
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۳

جشنواره هنرهای نمایشی در خراسان‌شمالی برگزار می‌شود

گروه فرهنگی ـ رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی گفت: همزمان با هفته قرآن و عترت جشنواره هنرهای نمایشی در استان برگزار می‌شود.

جشنواره هنرهای نمایشی در خراسان‌شمالی برگزار می‌شود

علی اصغر نودهی، رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌شمالی اظهار کرد: جشنواره هنرهای نمایشی همزمان با هفته قرآن و عترت در محورهای ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی، ثبات خانواده، فرهنگ ایثار و شهادت ،ترویج نشاط اجتماعی و روحیه جمعی، حقوق شهروندی، تحکیم خانواده و آگاهی بخشی درباره آسیب‌های اجتماعی ناشی از اعتیاد، طلاق، خشونت و فضای مجازی برپا خواهد شد.
وی ادامه داد: بهره گیری از آموزه‌های قرآنی در زندگی، کار، خانواده، تعاون و همکاری در نیکی ها، نگاه هنرمندانه به شعار سال «حمایت از کالای ایرانی» و بهره مندی از آن واستفاده از داستان‌ها، فرهنگ ها ، بازی ها و رسوم بومی محلی استان در آثار نمایشی از اهداف برگزاری این جشنواره است.
وی با بیان اینکه علاقه‌مندان تا 25 آذرماه فرصت ارسال ایده، طرح و متن نمایشی در بخش تئاتر خیابانی را دارند، افزود: افراد برای ارسال اثر در بخش متون نمایشی نیز نمایشنامه نویسی تا اول بهمن ماه فرصت خواهند داشت.
نودهی با بیان اینکه متون نمایشی شرکت کننده در بخش نمایشنامه نویسی باید در هیچ برنامه دیگری شرکت نکرده باشند، بیان کرد: نمایش‌های خیابانی که پیش از این درجشنواره‌های دیگر شرکت نکرده اند مجاز به شرکت در این برنامه هستند.
وی یادآور شد: علاقه‌مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به دبیرخانه جشنواره در بجنورد، مجتمع فرهنگی هنری گلشن، انجمن هنرهای نمایشی مراجعه کرده و یا با شماره‌های 32244115-058 و 09385492890 تماس بگیرند.
انتهای پیام

captcha