ایجاد هیئت مشورتی صلح در افغانستان
کد خبر: 3764618
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۰
اشرف غنی خبر داد:

ایجاد هیئت مشورتی صلح در افغانستان

گروه بین‌الملل ــ ایجاد هیئت مشورتی صلح و تداوم گفت‌وگوهای صلح از مجرای شورای عالی صلح، موضوعاتی بود که در دیدار حزب جمعیت اسلامی و رئیس جمهور افغانستان مطرح شد.

به گزارش ایکنا به نقل از «آریانیوز» افغانستان؛ صلاح‌الدین ربانی، عضو هیئت رهبری حزب جمعیت اسلامی، عطا محمد نور، رئیس اجرایی و محمد اسماعیل خان از اعضای ارشد جمعیت اسلامی افغانستان، به دعوت محمد اشرف غنی، رئیس جمهور این کشور به ارگ ریاست جمهوری رفتند تا با وی دیدار و درباره موضوع صلح گفت‌وگو کنند.

در این راستا درباره تلاش‌های دولت افغانستان به منظور ایجاد هیئت مشورتی صلح صحبت شد. همچنین از این موضوع سخن به میان آمد که ایجاد ساختار موازی با شورای عالی صلح مناسب نیست و تداوم روند گفت‌وگوهای صلح از مجرای این شورا با در نظر گرفتن نظرات و دیدگاه احزاب و جریان‌های سیاسی در روند مذاکرات اقدامی سنجیده است.

همچنین اعضای هیئت رهبری حزب جمعیت اسلامی افغانستان بر حفظ ارزش‌ها و دستاوردهای جهاد و مقاومت و یادآوری فداكاری‌ها و قهرمانی‌های نیروهای امنیتی تأكید و اظهار كردند، همان طور که این حزب، رهبر خویش را در راه صلح قربانی کرده است، همچنان خود را متعهد به حمایت از همه تلاش‌های صلح می‌داند كه به مالكیت و رهبری افغانستان و با هدف تأمین صلح عادلانه و پایدار در كشور است.

نمایندگان حزب جمعیت اسلامی افغانستان تأكید كردند که با توجه به اهمیت و ضرورت صلح در افغانستان، این حزب كمیته دائمی صلح را در چارچوب شورای رهبری خود ایجاد کرده است.

یادآور می‌شود، گفت‌وگوهای صلح چندجانبه افغانستان در روز ۱۸ آبان با مشارکت نمایندگانی از گروه طالبان و شورای عالی صلح افغانستان در مسکو برگزار شد.

انتهای پیام

captcha